• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95030603389
  • منبع : نمایندگی زنجان

برگزاری جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی ‌در زنجان

برگزاری جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی ‌در زنجان

‌جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی ویژه دانشجویان دانشگاه زنجان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این جشنواره دست‌پخت خود را در باشگاه علمی‌فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان در معرض داوری قرار دادند که در نهایت، نفرات اول و دوم به همراه دو نفر که عنوان سومی را به‌صورت مشترک از آن خود کرده بودند، توسط تیم داوری برگزیده شدند.

‌استقبال بیش از 700 نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان از این جشنواره باعث شده بود که باشگاه علمی‌فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی، مملو از علاقه‌مندان به غذاهای بومی و محلی شود، به طوری که این حضور بی‌نظیر باعث شد تا داوری این جشنواره چند ساعت به طول انجامیده و در نهایت از بین 210 گروه دانشجویی که بیش از 300 نوع غذای بومی و محلی را برای رقابت در این جشنواره آماده کرده بودند، چهار نفر به‌عنوان پرامتیازترین نفرات برگزیده شده و 20 نفر دیگر نیز شایسته تقدیر شوند.

‌بی‌تردید، زندگی دانشجویی و سوق دانشجویان برای استفاده از غذاهای آماده و فست‌فود، بهترین بهانه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای در بین دانشجویان بود که استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان از این جشنواره، مهر تأییدی بر لزوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی زد، تا جایی که ارایه انواع غذاهای بومی و محلی در این جشنواره مؤید این بود که دانشجویان علی‌رغم مشغله‌های دوران تحصیل، در زمینه پخت غذاهای بومی و محلی، حاضرند گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی ویژه دانشجویان دانشگاه زنجان فرصت مغتنی بود تا قشر دانشجو که این روزها از آن به‌عنوان طیفی که در حوزه تغذیه، بیشتر به سمت مصرف غذاهای آماده و فست‌فود گرایش پیدا کرده‌اند، ثابت کنند که وقتی پای غذاهای بومی و محلی در میان باشد، حاضرند توانمندی‌های خود را به رخ همکلاسی‌های‌شان بکشند و همین مسئله در جشنواره امروز باعث شده بود تا کار قضاوت برای داوران جشنواره با تنوع بیش از حد غذاها کمی سخت شود.

به گزارش ایسنا، در پایان جشنواره دانشجویی غذاهای بومی و محلی، حکیمه قربان‌زاده از قم با غذای ماهی شکم‌پر عنوان نخست این جشنواره را از آن خود کرد. فاطمه زارع‌محمودی از تهران با غذای ته‌چین مرغ و بادمجان به مقام دومی رسید. لادن قشقایی‌زاده از خوزستان و زینب امیرپور از گیلان نیز به ترتیب با غذاهای خورشت قلیه ماهی و ماهی شکم‌پر عنوان سومی مشترک را تصاحب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha