• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95031609248
  • منبع : مطبوعات

قائم مقام شورای عالی قرآن:

مفاهیم قرآنی در فعالیت نهادها و موسسات تجلی پیدا می‌کند

مفاهیم قرآنی در فعالیت نهادها و موسسات تجلی پیدا می‌کند

قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: نهادها و موسسات و تمامی دستگاه‌های دولتی و مردمی با حضور در نمایشگاه قرآن، فعالیت‌های خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند و به نوعی مفاهیم قرآنی به این صورت تجلی می‌یابد.

به گزارش ایسنا، سیدعلی سرابی در گفت‌وگویی با تقدیر از مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: انتخاب شعار امسال نمایشگاه قرآن، "به سوی فهم قرآن" با توجه به نامگذاری سال ٩٥ به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" انتخاب هوشمندانه‌ای از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن است.

وی با بیان اینکه مفاهیم قرآنی در فعالیت تمامی ارگان‌های شرکت کننده در نمایشگاه قرآن نهفته است، گفت: تمامی نهادهای شرکت کننده در نمایشگاه قرآن، فعالیت‌های یک ساله خود را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند و با توجه به استقبال عموم مردم از بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن، می‌توان گفت که مفاهیم قرآنی در فعالیت نهادها و موسسات تجلی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی، جوامع اسلامی را مورد هجوم قرار داده است، گفت: رواج سبک زندگی غربی خطری است که خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند، بنابراین رهبر معظم انقلاب با نگاه هوشمندانه‌ای که داشتند؛ مساله مهم سبک زندگی قرآنی را مطرح کردند. به نظر می‌رسد برای مقابله با این بحران فرهنگی، اقتصاد مقاومتی بتواند نقش مهمی ایفا کند و نمایشگاه قرآن مکان مناسبی برای تحقق این امر باشد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، به سوی فهم قرآن و اقتصاد مقاومتی است، افزود: مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن باید تمامی فعالیت‌های خود را براساس این دو مساله مهم «به سوی فهم قرآن» و «اقتصاد مقاومتی» پایه ریزی کنند، ما نیز در مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی ماموریت‌هایی در زمینه ترویج مفاهیم قرآن انجام دادیم که از جمله می‌توان به تحقیق و پژوهش درباره معارف و مفاهیم قرآن اشاره کرد که منجر به چاپ قرآن حکیم دانشجویی و قرآن حکیم دانش آموزی شد.

سرابی با تاکید بر این نکته مهم که اقتصاد مقاومتی را باید از قرآن استخراج کرد، تصریح کرد: تمامی ارگان‌های دولتی و مردمی باید بر اساس رهنمودهای قرآن، به سوی فهم قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی و قرآنی و اقتصاد مقاومتی پیش بروند، بنابراین تحقیق و پژوهش در این زمینه لازم است که این کار را باید به اهل فن و تخصص بسپاریم.

بر اساس این گزارش، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha