• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95040107906
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان مطرح کرد

صادرات، مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی همدان

صادرات، مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان صادرات است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدناصر نیک‌بخت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان، اقتصاد مقاومتی را ناجی و مشکل‌گشای بخش اقتصادی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: زمان بازنشستگی احساس می‌کردم مشکلات بخش خصوصی را درک می‌کنم اما پس از ورود به این بخش متوجه مشکلات اساسی این بخش شدم.

وی اعلام کرد: بخش خصوصی و صنعتگران در جبهه جنگ اقتصاد پدافندی و مردانه عمل و دفاع می‌کنند و این در حالیست که می‌توانند در حوزه‌های پرسودتری ورود یابند.

نیک‌بخت بخش خصوصی را به علت توانایی در ایجاد ماهانه بین 800 تا 1000 شغل سرور خود دانست و افزود: اگر کسی چوب لای چرخ بخش خصوصی بگذارد، انسانیت و وجدانش دچار مشکل شده است.

همدان؛ امنیت، آرامش و وحدت بسیاری دارد

وی استان را دارای امنیت، آرامش و وحدت بسیاری دانست و تصریح کرد: بی‌احترامی هیچ مدیری به تولیدکننده را برنمی‌تابم و در صورت احراز موردی از بی‌حرمتی و عدم رعایت شئون سرمایه‌گذار از سوی هر دستگاهی، قول می‌دهم مدیر مربوطه را برکنار کرده و با وی خداحافظی کنم.

نیک‌بخت با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل ملی و استانی از دل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اگر مالیات و چک برگشتی واحد تعطیل یا در آستانه تعطیلی استمحال شود و در صورت نیاز تسهیلاتی به عنوان سرمایه‌درگردش در اختیار آن واحد قرار گیرد تا واحدهای تولیدی فعال شوند.

بانک‌ها واحدهای تملیکی را ابتدا به مالک اصلی دهند

وی خطاب به بانک‌ها در خصوص واگذاری واحدهای تولیدی گفت: واحدهای تولیدی تملیک شده را در ابتدا به مالک اصلی واحد پیشنهاد کنید سپس به سایر سرمایه‌گذاران و متقاضیان دهید.

نیک‌بخت با اشاره به سود بانکی 18 درصدی تسهیلات سرمایه‌درگردش و ثابت اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم تا پایان امسال هیچ واحد تعطیل شده‌ای که امکان برگشت به کار دارد در استان باقی بماند بنابراین واحدهایی که قابلیت احیا دارند باید تا پایان سال احیا شوند به طوریکه این قول به صنعتگران و سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

واحدهای خُرد نیازمند کمک و حمایت هستند

وی ادامه داد: تنها به دنبال کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ نیستیم چرا که تعداد آنها بیشتر از هفت تا هشت واحد نیست بلکه واحدهای خُرد نیازمند کمک و حمایت هستند تا به روند تولید خود ادامه دهند.

استاندار همدان با با اشاره به وحدت و آرامش موجود در استان و کمک روحانیت در کمک به برقراری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظامی و انتظامی به خوبی در این زمینه کمک کرده و نمایندگان استان در مجلس نیز همراهی لازم را دارند.

نیک‌بخت با تاکید بر اینکه مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان صادرات است، گفت: باید زمینه صادرات به کشورهای مختلف دنیا فراهم شود و اتاق بازرگانی نیز بازاریابی مناسبی داشته باشد.

حفظ محیط زیست از اولویت‌های اساسی استان است

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست از اولویت‌های مهم و اساسی استان و کشور محسوب می‌شود بنابراین هرجا معدن‌کاری به محیط زیست آسیب وارد کند، از او حمایت نخواهم کرد، یادآور شد: لالجین از سوی یونسکو و دنیا به عنوان مقدمه از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به عنوان شهر جهانی سفال معرفی شده است.

نیک‌بخت همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاران آلمانی 3.2 میلیارد یورو در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: از امسال سرمایه‌گذاری هیئت آلمانی در استان آغاز و چند نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود که در کنار آن مقرر شده تکنیک و تکنولوژی تولید پنل‌های خورشیدی هم در اختیار همدانی‌ها قرار گیرد.

کاهش 10 میلیاردی مالیات

استاندار همدان در ادامه با اشاره به کاهش میزان مالیات استان تصریح کرد: سال گذشته درآمد مالیاتی استان همدان 430 میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال‌جاری به 420 میلیارد تومان کاهش می‌یابد، این در حالیست که در قانون بودجه میزان درآمد مالیاتی استان 517 میلیارد تومان لحاظ شده که برای کاهش آن استعفا از سمت خود را پیش کشیدم.

استاندار همدان ادامه داد: در نهایت مسئولان امور مالیاتی اعلام کردند مالیات همدان 420 میلیارد تومان خواهد بود که 10 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دولت به دنبال دریافت عزاتمندانه حقوق ملت است

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در زمینه‌های اقتصادی در دوران گذار قرار داریم و افق بسیار امیدوارکننده است، به تحریم‌های سنگین تحمیل شده به کشور و در نتیجه فشارهای اقتصادی بسیار اشاره کرد و گفت: به گونه‌ای شده بود که باید با دنیا اتمام حجت می‌کردیم چرا باید این همه ظلم به کشور شود و دولت یازدهم به دنبال این بود که عزتمندانه حقوق ملت و کشور را دریافت کند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه به دنبال مبالغه درباره برجام نیستیم، گفت: تحریم‌های مربوط به بحث هسته‌ای برداشته شد و اگر برداشته نمی‌شد 800 هزار بشکه صادرات نفت به 2.5 میلیون بشکه نمی‌رسید و از شمول فصل هفت شورای امنیتی خارج نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه با تعامل و مذاکرات عزتمندانه نمایندگان این کشور موفق به گرفتن حقوق ملت ایران شدیم، عنوان کرد: سازمان ملل که حق غنی‌سازی را به کشوری نمی‌دهد اما ایران موفق به گرفتن این حقوق از سازمان ملل و کشورهای مختلف شد.

آمریکا در زمینه برجام بدعهدی و دسیسه دارد

استاندار همدان با اعلام اینکه آمریکا در زمینه برجام بدعهدی، دسیسه و شیطنت‌ها را دارد اما ضعیف شده، افزود: البته از زمان جنگ تحمیلی با مشاهده دفاع جوانان ضعیف شده است اما احساس آمریکا این است که اگر پیمان خود را فراموش کند، کشورهای 1+5 با او همراهی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سوئیفت باز شده است، گفت: برخی بانک‌های خارجی بزرگ با کشور کار نمی‌کنند و آن هم به سبب این است که آمریکا عضو هیئت‌مدیره آنهاست البته مشکلات آنها نیز حل می‌شود اما آمریکا نمی‌تواند به مصوبات برجام آسیب بزند.

نیک‌بخت با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده به یک‌باره قطعنامه‌ها را لغو می‌کند، گفت: تعامل با دنیا را باید داشته باشیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha