• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95060103831
  • خبرنگار : 71548

شرایط حضور در نشان و جایزه «ایثار و رسانه» اعلام شد

شرایط حضور در نشان و جایزه «ایثار و رسانه» اعلام شد

شرایط حضور رسانه‌ها در نخستین دوره «نشان و جایزه ایثار و رسانه» اعلام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجمع ایثار و رسانه، نشان و جایزه »ایثار و رسانه»، جایزه‌ای است فرهنگی-انگیزشی که متعلق به جامعه رسانه‌ای کشور است. این برنامه برای ترویج فرهنگ ارزشی ایثار و فداکاری در سطح جامعه از یک سو و تقدیر از فعالان این حوزه از دیگر سو برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

نشان و جایزه ایثار و رسانه، جایزه‌ای است به منظور تقدیر از شایستگان رسانه‌ای فعال در امر ترویج فرهنگ ایثار در ابعاد دفاع مقدس و ایثار اجتماعی در سطح ملی که به صورت سالیانه برگزار می‌شود و هدف این جایزه تمرکزبخشی به اهالی رسانه جهت پرداختن بیشتر به مفاهیم و مصادیق ایثار، شهادت و فداکاری و احیای اشاعه این فرهنگ شریف در سطحی گسترده و انتقال آن به نسل‌های بعدی و... عنوان شده است.

این جایزه در دو محور جهاد و شهادت (شامل تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم) و ایثار اجتماعی (شامل تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه و فداکارانه در سطح اجتماع) برگزار می‌شود. کلیه قالب‌های متنی و تصویری شامل مصاحبه، عکس، کاریکاتور، مقاله، گزارش، تحلیل، یادداشت، شعر، داستان، طرح، اینفوگرافیک، نقد و... در چارچوب این برنامه قرار می‌گیرد و متقاضی می‌تواند اثر خود را در هر قالب، به دبیرخانه ارسال کند.

آثاری که از تاریخ 15 فروردین ماه 94 در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری رسمی کشور منتشر شده باشد، می‌تواند در این رقابت شرکت و به صورت رسمی ثبت نام کند. حداکثر مهلت ارسال آثار 5 دی‌ماه 1395 اعلام شده است.

آثار در طی زمان تعیین شده دریافت و براساس شیوه‌نام مدون، بررسی و طبقه‌بندی و سپس برای هیئت داوران ارسال می‌شود. در این مرحله، براساس شاخص‌ها و معیارهای مشخص برگزیدگان انتخاب خواهند شد. شرایط بررسی آثار ارسالی بدین صورت اعلام شده است که اثر باید در یکی از نشریات یا خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری معتبر کشور منتشر شده باشدو اصل یا کپی یا پی‌دی‌اف اثر به همراه لوگو رسانه، تاریخ نشر، شماره صفحه، عنوان مطلب و نام صاحب اثر ارسال شود.

علاوه بر نفرات برگزیده در هر بخش، رسانه‌های برتر در دو بخش اصلی نشان نیز معرفی و تجلیل می‌شوند. همچنین از جمله مواردی که در خصوص برگزیدگان در دستور کار قرار دارد عبارتند از بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، بهترین اثر در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بهترین اثر در بخش ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، بهترین اثر محتوایی در بخش جهاد و شهادت، بهترین آثار محتوایی در بخش ایثار اجتماعی، فعال‌ترین و پرکارترین رسانه، فعال‌ترین و پرکارترین فرد رسانه‌ای، اثربخش‌ترین اثر و مواردی که به تصویب شورای عالی سیاست‌گذاری برسد.

اسامی هیأت داوران، شاخص‌های داوری، جوایز و اعلام نتایج متعاقبا اعلام می‌شودد و جوایز در ایام‌الله دهه فجر طی مراسم باشکوهی به برگزیدگان تقدیم خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به یکی از روش‌های تارنمای خانه فرهنگ ایثار «بخش نشان و جایزه ایثار و رسانه» به نشانی www.hkaneisar.ir، پست الکترونیکی: mediaisar@gmail.com، دورنگار: 77608568-021، ارسال به صندوق پستی به شماره: 1135-15745 و تحویل حضوری به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، کوچه مهندسی، نبش کوچه مسجد خرقانی، پلاک 2، واحد یک (کدپستی: 1564616811) آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha