• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95070401638
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آخرین وضعیت متروی اصفهان

آخرین وضعیت متروی اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص پروژه قطار شهری اصفهان گفت: بحث ما با دولت بر سر این موضوع است که اعتبار و بودجه کمتری نسبت به سایر شهرها به ما می‌دهند. برای مثال اعتبار مشهد و تبریز 100 درصد تخصیص داده شده است، اما اصفهان خیر.

علیرضا صلواتی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر مهندس نورصالحی، معاون اداری مالی شهردار اصفهان با حفظ سمت به عنوان سرپرست قطار شهری اصفهان معرفی شد که مورد تایید استاندار نیز قرار گرفت.

وی افزود: تمام تلاش این است که راه‌اندازی مترو در تاریخ تعیین شده در خط یک اتفاق بیفتد و بعد به تدریج ایستگاه‌ها وارد مدار شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: روند پیشرفت خط یک قطار شهری اصفهان تنها در دو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب کند است که آن هم به دلیل حساسیت‌های میراثی بوده و طبق آخرین اخبار این ایستگاه‌ها به سفت کاری رسیده و آماده ریل گذاری است، اما بحث ایستگاه سازی برای آنها نسبت به دیگر ایستگاه‌ها اندکی با تاخیر خواهد بود.

صلواتی تاکید کرد: امروز خط یک ما تا ایستگاه چهارراه تختی را در مدار داریم و ایستگاه‌های هتل پل و آزادی به عنوان ایستگاه‌های اصلی دیگر نیز قطعا در موقع مقرر در مدار خواهند بود و از این منظر مشکل خاصی نیست همان دو ایستگاه هم پس از راه‌اندازی خط یک با فاصله کمی در مدار قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ های مطرح شده برای راه اندازی کامل خط یک می‌تواند واقعی باشد، گفت: تمام تلاش مدیریت شهری این است که با وجود رکودی که بر کشور حاکم شده قطار شهری اصفهان در خط یک تا زمان اعلام شده توسط مدیران شهری به پایان برسد و به همین منظور همه اولویت خود را بر روی قطار شهری گذاشته‌اند تا این پروژه با کمبود بودجه مواجه نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورا اعلام می‌کنند که دولت در پروژه قطار شهری اصفهان بیش از شهرداری هزینه کرده است، اظها کرد: طبق برآوردها شهرداری اصفهان بیش از دولت در قطار شهری هزینه کرده است و آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که در خط یک قطار شهری اصفهان تاکنون 750 میلیارد تومان دولت و 1010 میلیارد تومان شهرداری اصفهان هزینه کرده است.

صلواتی ادامه داد: بحث ما با دولت بر سر این موضوع است که اعتبار و بودجه کمتری نسبت به سایر شهرها به ما می‌دهند.برای مثال به مشهد و تبریز 100 درصد اعتبار تخصیص داده شده است و دقیقا رقم 119 میلیارد تومان به مشهد و 110 میلیارد تومان به تبریز پرداخت شده اما برای اصفهان 111 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که100 درصد تخصیص داده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.