• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95091810660
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد

لزوم مردمی‌کردن پژوهش در کشور

لزوم مردمی‌کردن پژوهش در کشور

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: مردمی‌کردن پژوهش، علم و فناوری باید از اهداف اصلی نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن علم‌الهدایی شامگاه گذشته 17 آذر ماه در اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان، با بیان اینکه صنعت ما هنوز با دانش‌بنیان شدن و اقتصاد مقاومتی بیگانه است، اظهار کرد:  خراسان رضوی علی‌رغم تمام ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد، رتبه علمی9 را در کشور داراست؛ بنابراین یکی از اهداف مهمی که باید در نمایشگاه پژوهش اجرایی شود، مردمی کردن پژوهش و علم و فناوری در کشور است.

وی از وجود 141 شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و تصریح کرد: 150 مؤسسه فناور و دانش‌بنیان در این دوره از نمایشگاه پژوهش و فناوری شرکت داشتند که از این تعداد 50 شرکت از پارک علم وفناوری و باقی آن‌ها از دانشگاه‌ه و مراکز مختلف بود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: برخی از افراد باور ندارند که صنعت ما باید خود را بسازد؛ اگر سازمانی نوآوری نداشته باشد، از بین خواهد رفت.

علم‌الهدایی تاکید کرد: دانش‌بنیان کار کردن به معنای با علم و نوآوری و ارتباطات فعالیت کردن است و ما باید به سمت تخصصی‌تر و موضوعی‌تر کردن پژوهش حرکت کنیم. 

وی حضور فعال شرکت‌های کوچک و متوسط در نمایشگاه پژوهش استان را مزیتی مثبت دانست و تصریح کرد: حضور دستگاه‌های اجرایی در این دوره از نمایشگاه نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها به سمت مدیریت دانشی درحرکت هستند.

 رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که ما نیازمند توسعه پایدار متوازن یکپارچه هستیم و لزوم تحقق این توسعه، مدیریت برنامه‌ریزی‌شده است.

علم‌الهدایی با اشاره به اینکه سه ضلع دانشگاه، صنعت و دولت می‌تواند نقش مهمی را در تحقق توسعه پایدار داشته باشند، بیان کرد: امروز قدرت نرم یکی از بخش‌هاییست که ما در نمایشگاه دستگاه‌های پژوهشی باید به آن بپردازیم. 70 درصد از نیروی انسانی ما بی‌مهارت هستند و صنعتگران از این موضوع گلایه‌مندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha