• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95110402557
  • خبرنگار : 71062

رئیس بسیج رسانه:

جشنواره‌ رسانه‌ای ابوذر و همایش رسانه‌ انقلابی برگزار می‌شود

جشنواره‌ رسانه‌ای ابوذر و همایش رسانه‌ انقلابی برگزار می‌شود

مسئول بسیج رسانه از برگزاری یک جشنواره و یک همایش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود بصیری در نشستی خبری که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد، توضیح داد:همایش رسانه انقلابی سه‌َ‌شنبه پنجم بهمن‌ماه در سالن شهید رشادی سپاه حضرت رسول تهران بزرگ با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و سردار مقدم‌فر برگزار خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه این هفته سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از ساعت 15 میزبان جشنواره رسانه‌ای ابوذر خواهد بود و در آن سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر زاکانی سخنرانی خواهند کرد. در این جشنواره از برترین‌های آثار ارسال شده تقدیر خواهد شد.

وی توضیح داد:این جشنواره به منظور نشان دادن نقش مهم و تاثیرگذار رسانه در آگاهی بخشی قشرهای مختلف مردم از اخبار و واقعیت‌های های موجود در جامعه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره رونمایی از بهترین آثار رسانه‌ای است که موضوع آنها حفظ و دفاع از منافع ملی و حمایت از دستاوردهای هسته‌ای و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بارها در سخنان مقام معظم رهبری به آنها اشاره شده است. جشنواره رسانه‌ای ابوذر با محورهای تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، دفاع از دستاوردهای هسته‌ای، شناخت دشمن و اتکا به توان داخلی، بیداری اسلامی و مبارزه با تروریسم و موضوعات اجتماعی که انعکاس اخبار آنها فراموش شده است، برگزار خواهد شد.

به گفته وی 13 هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی یادآور شد: جشنواره ابوذر تنها جشنواره بزرگ رسانه‌ای است که بدون در نظر گرفتن احزاب و گرایش‌های مختلف همه را زیر چتر خود جمع کرده است. ما در بین تمامی رسانه‌ها خارج از جناح‌بندی‌ها حضور داریم و در این جشنواره از تمامی رسانه‌ها آثاری ارسال شده است.

بصیری همچنین اظهار کرد: روز پنج‌شنبه این هفته هم مسئولان بسیج رسانه سراسر کشور با علمای قم دیدار خواهند کرد.

بصیری ادامه داد :ما با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای تعاملات خوبی با خبرنگاران دارای گرایش‌های مختلف سیاسی ارتباط برقرار کردیم و بسیج رسانه را خانه همه خبرنگاران می‌دانیم و امیدواریم با تعامل مطلوب بتوانیم به اهداف اصلی‌مان که حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است، برسیم. از نظر ما هر کسی که برای انقلاب، نظام و اسلام تلاش می‌کند بسیجی است بنابراین هیچ تفکیکی بین رسانه‌ها و خبرنگاران قائل نیستیم.

بصیری در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای «طرح نامه‌ای به مدافعان حرم» گفت: کسانی که به مدافعان حرم نامه نوشته بودند منتظر جواب نامه خود باشند. نامه‌های زیادی از طرف مدافعان حرم جواب داده شده که بعضی از آن‌ها به زبان عربی است و در حال ترجمه آن هستیم و پس از اتمام ترجمه به دست نویسندگان نامه‌ها خواهد رسید. تاکنون جواب حدود 5000 نامه داده شده‌ است.

وی در بخش دیگر سخنانش از آغاز شدن یک نهضت ارتقای سواد رسانه‌ای و برگزاری دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای خبر داد و گفت: امروزه نمی‌توان از گسترش رسانه‌ها جلوگیری کرد، بنابراین باید راهکارهایی داشته باشیم که بتوانیم عموم مردم را با انواع اطلاع‌رسانی‌ها و آسیب‌ها آشنا کنیم. کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند باید از سطح دانش حداقلی یا همان لیسانس برخوردار باشند و پس از گذراندن و ارزشیابی‌های حرفه‌ای بتوانند وارد دوره‌ها شده و آموزه‌های خود را به سایر اقشار و مردم انتقال بدهند. در یک فراخوان انجام شده 1500 نفر در اولین دوره ثبت نام کرده‌اند که خارج از تصور ما بود و ما در مرحله اول 150 نفر از آنان را تحت پوشش قرار می‌دهیم و در دوره 80 ساعته آن‌ها را با مفاهیم مورد نظر در بحث سواد رسانه‌ای آشنا می‌کنیم.

بصیری به مشکلات خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی از جمله بیمه آن‌ها اشاره کرد و گفت: تا زمانی که خبرنگاران مشکل معیشت و یا مشکلاتی از قبیل بیمه داشته باشند نمی‌توانند آن طور که باید رسالت خود را به انجام برسانند. در این راستا ما تدابیری اندیشیده‌ایم تا بتوانیم در حد امکانات و بضاعت مشکلاتی را از خبرنگاران رفع کنیم. متأسفانه برخی نیازها باعث می‌شود برخی خبرنگاران ناخواسته جذب احزاب شوند و سخنگوی آنها باشند. در حالی که اگر استقلال فکری و قلم آن‌ها را تأمین کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد چون رسانه و خبرنگار باید حرف مردم را بزند نه احزاب و سلایق را. متأسفانه معیشیت و زندگی خبرنگاران تقریبا یک موضوع فراموش شده محسوب می‌شود. به عنوان مثال هنوز قانون جامع رسانه‌ای به مجلس نرفته است.

وی در عین حال اظهار کرد: خبرنگاران حوزه‌های مختلف باید با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند چون متأسفانه مشاهده می‌شود هنوز تعدادی از خبرنگاران آن طور که باید نتوانستند با این دستاوردها آشنا شوند و بسیج رسانه در این راستا نیز برنامه‌هایی را اجرا کرده و در آینده اجرا خواهد کرد. تا زمانی که خبرنگار با حوزه کاری خود آشنا نباشد علاقه چندانی برای ادامه کار نخواهد داشت.

بصیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل بسیج رسانه با جشنواره‌هایی چون جشنواره فجر گفت: ما برخی آثار این جشنواره را جداگانه برای اهالی رسانه اکران می‌کنیم. متأسفانه طی سال‌های گذشته سینمای ما آن طور که باید نتوانسته است جریان‌ساز شود. در حالی که سینما می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. از طرفی دیگر مثلا ما در حوزه اقتصاد مقاومتی فیلم‌های خوبی نداریم. فیلم‌های ما شاید بتوانند تا حدودی بیان کننده درد باشند اما درمانی برای آن ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha