• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95110604513
  • خبرنگار : 71451

جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار شد

زاکانی:نباید اشتباهات خودمان را به پای دیگران بنویسیم

زاکانی:نباید اشتباهات خودمان را به پای دیگران بنویسیم

یک نماینده پیشین مجلس گفت:نقش رهبری و مردم در این 38 سال بسیار مهم است. ما اهالی رسانه به جامعه خود بدهکاریم و باید کم‌کاری خود را جبران کنیم. به عنوان یک عنصر رسانه‌ای باید بدانیم که در منطقه، کشور و جهان چه تحولاتی صورت می‌گیرد و درک درستی از آن داشته باشیم در غیر این صورت عقب خواهیم ماند. ما نباید اشتباهات خودمان را به پای دیگران بنویسیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس که در جشنواره رسانه‌ای ابوذر در حوزه هنری سخن می‌گفت با اشاره به اینکه رسالت بزرگ ما فهم منطق رهبری در مواجهه با شرایط فراز و نشیب است، بیان کرد: نقش رهبری و مردم را در طول انقلاب اسلامی همواره باید مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم. با مطالعه این اثرگذاری متوجه می‌شویم که آنها بسیار بی‌نظیر بوده‌اند.

وی افزود:جامعه ما یک جامعه بی‌انتهاست و هر چه تلاش کنیم در بعد مادی و معنوی به انتها نخواهیم رسید بنابراین باید تلاش کنیم فرامین مقام معظم رهبری را همواره محقق کنیم و مختصات درست را بیابیم و بدانیم.

زاکانی با اشاره به اینکه اهالی رسانه جزو موثرین در جامعه هستند، گفت: گاهی شاهد رفتارهای متفاوتی در جامعه هستیم و فراز و نشیب‌های خاصی را شاهدیم از همین رو تاثیر اهالی رسانه در اینگونه شرایط بسیار بالاست بنابراین شما باید کوشش کنید که یک عنصر موثر و اساسی باشید. اگر نگاه‌تان الهی و مبنایی باشد اثربخش خواهید بود و اگر نگاه رقیب ما یعنی لیبرال سرمایه‌داری را داشته باشید کوششی بیهوده کرده‌اید.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه جامعه نیازمند جهاد اصغر، اکبر و کبیر است، گفت:جهاد اصغر ما در دوران دفاع مقدس شکل گرفت. در آن شرایط 10 درصد از مردم کشورمان در خط اول نبرد حضور یافتند و افتخارآفرینی کردند اما در مقطع جهاد اکبر که پس از دفاع مقدس است به خوبی وظیفه خود را در مقابل نفوذ، فساد و سوء مدیریت انجام نداده‌ایم. جهاد کبیر نیز آنجایی است که تلاش کنیم به عنوان نخبگان جامعه اتحاد، یک‌رنگی و انسجام را شکل دهیم. متاسفانه آنجا که نباید به دشمن اعتماد می‌کردیم برخی نخبگان جامعه درست عمل نکردند و به دشمن اعتماد شد.

زاکانی در پایان یادآور شد: ما باید در این مسیر سیر تحولات را بیاییم و همگرایی و همراهی جامعه را رقم بزنیم تا بتوانیم با دقت فرهنگ‌سازی و مشارکت اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم از دو عنوان کتاب به عنوان «شاهدان بصیر» و «مکتب عشق» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha