• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95110603827
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

جرایمی که تنها به نفع شرکت‌های هواپیمایی وضع شده‌اند

جرایمی که تنها به نفع شرکت‌های هواپیمایی وضع شده‌اند

ایسنا/هرمزگان ‌یکی از مسافران پرواز بندرعباس- تهران گفت: برای رفتن و رسیدن به تهران مجبور به گرفتن دو بلیط از دو شرکت هواپیمایی مختلف شدم اما همچنان در بندرعباس مانده‌ام.

‌مینا کشاوزی در گفت و گو با ایسنا، ‌افزود: ابتدا بلیط پرواز ساعت 10 صبح امروز پنجم بهمن ماه، بندرعباس-تهران شرکت هواپیمایی نفت را خریداری کردم که مانند سایر مسافران پس از دریافت کارت پرواز، وارد سالن ترانزیت شدم که در آنجا بود فهمیدم، هنوز هواپیما از تهران برنخاسته و حداقل دو ساعت دیگر تاخیر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه باید در یک جلسه مهم در تهران برای پخش فیلم مستندی که در هرمزگان تهیه کرده‌ام حاضر باشم،  اقدام به خریداری بلیط پرواز ساعت 12 بندرعباس-تهران شرکت هواپیمایی ایران ایر کردم.

کشاورز خاطرنشان کرد: پس از گرفتن کارت پرواز و طی کردن تشریفات ترانزیتی وارد هواپیما شدیم و پس از برخاستن هواپیما از باند فرودگاه، از اینکه به موقع به تهران خواهم رسید خوشحال بودم‌ که ناگهان از کابین خلبان به مسافران خبر دادند که به دلیل باز بودن یکی از درب‌های قسمت بار، مجبور به برگشت به فرودگاه بندرعباس هستیم.

وی با بیان اینکه جرایم کنسلی تنها به نفع شرکت‌های هواپیمایی وضع می‌شوند، اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر پس از کنسل شدن پرواز بندرعباس- تهران اقدام به پرداخت بهای بلیط به مسافران کرد اما خسارتی بابت هدر رفت وقت و زمان مسافران به دلیل این کنسلی نپرداخت این در حالی است که این شرکت اگر مسافری به هر دلیل بخواهد بلیط خود را کنسل کند، جریمه‌ای از 10 تا 60 درصد از کل بهای بلیط را برای وی لحاظ و از بهای بلیط کم خواهد کرد.

یکی دیگر از مسافران این پرواز به ایسنا، گفت: نه تنها شرکت‌ ایران ایر شعبه بندرعباس بابت کنسل شدن این پرواز جریمه‌ای به مسافران پرداخت نکرد، بلکه برخورد کادر پرواز و پرسنل ارائه کننده خدمات پروازی با مسافران زیاد خوب نبود.

این مسافر که خود را محمد معرفی کرد افزود: این درست نیست که شرکت‌های هواپیمایی برای کنسل شدن بلیط  از سوی مسافران جرایم دریافت کنند اما برای کنسل شدن پرواز به مردم تنها بهای بلیط را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید در قوانین حقوق مصرف کننده را نیز لحاظ کنند و شرکت‌های هواپیمایی ملزم باشند در صورت تاخیر یا کنسل شدن پروازها جریمه‌ای به مسافران پرداخت کنند، هر چند این جرایم جای هدر رفت عمر انسان را نمی‌گیرد اما می‌تواند التیام بخش اعصاب آنها باشد.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان نیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص گلایه‌های مسافران از برخورد کادر ارائه خدمات پروازی، گفت: چنانچه برخورد بدی از سوی کادر پرواز یا پرسنل ارائه کننده خدمات پروازی با مسافران این پرواز شده باشد، بررسی و رسیدگی خواهد شد.

حسین پاسلار اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که بخش ترمینال فرودگاه هیچ دخالتی در ارائه خدمات پروازی به مسافران ندارد و تمامی این خدمات توسط شرکت‌های هواپیمایی صورت می‌گیرد.

طی تماس تلفنی خبرنگار ایسنا، با بخشی زاده، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وی از پاسخ به سوالات این خبرنگار سر باز زد و اظهار کرد: بنده وظیفه ندارم که پاسخگوی شما باشم، روبط عمومی این شرکت در تهران باید پاسخگو باشد.

بخشی زاده با بیان اینکه شماره‌ام در اختیار خیلی از افراد قرار گرفته و از صبح چند تن با عنوان رسانه با بنده تماس گرفته‌اند، اضافه کرد: بنده شما را نمی‌شناسم و صرف اینکه از یک رسانه هستید دلیلی بر پاسخگویی به شما نیست و بنده که نباید پاسخگوی رسانه‌ها باشم.

تلاش‌های خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس، برای برقراری ارتباط با روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر و طرح مسئله و گلایه‌های مسافران پرواز 257 بندرعباس- تهران بی‌نتیجه ماند.

به گزارش ایسنا، این درحالی است که دستگاه‌های دولتی هرساله در قالب جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره شهید رجایی یا در قالب طرح‌های مختلف مثل طرح صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی، میزان پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع را در دستگاه خود به سنجش و ارزیابی عمومی می‌گذارند اما مشخص نیست که نقش این طرح‌های پایش در ارزیابی کیفیت خدمات دهی مدیریت فرودگاه‌ها و یا در میزان مشتری مداری شرکت‌های هواپیمایی کجاست؟! آیا این شرکت‌ها از نظارت دولتی بر عملکرد خود برخوردار نیستند؟! آیا مشتری مداری در این شرکت‌ها و مدیریت ترمینال فرودگاه‌ها بی‌معناست؟! 

آیا شناور شدن نرخ بلیت‌ها به معنای خودمختار شدن شرکت‌ها در ارائه یا عدم ارائه هرگونه خدمات نیز تعریف می‌شود؟! این‌ها سوالاتی است که رسانه‌ها از جانب شهروندان مطرح می‌کنند و انتظار دارند مسئولان فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی پاسخگو باشند.

گزارش از: بهاره بیژنی‌پور، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha