• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95111208232
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل گمرک استان همدان اعلام کرد:

کاهش 36 درصدی صادرات سفال همدان

کاهش 36 درصدی صادرات سفال همدان

ایسنا/همدان مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات 35 میلیون دلاری کشمش از استان خبر داد و گفت: در 10 ماهه گذشته بیش از 106 میلیون دلار کالا از استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش دارد.

جمال خشوعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 683 هزار تن کالا به ارزش 106 میلیون و 699 هزار و 821 دلار از گمرک استان همدان صادر شده است، تصریح کرد: در 10 ماهه امسال 3 میلیارد و 33 میلیون و 905 هزار ریال کالا از استان همدان صادر شده که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه خود 3 درصد افزایش دارد.

کاهش 70 درصدی صادرات سیمان

وی با اشاره به کاهش 70 درصدی صادرات سیمان همدان، عنوان کرد: در 10 ماهه امسال 19 هزار تن سیمان به ارزش 20 میلیون دلار از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش دارد.

خشوعی با بیان اینکه عمده صادرات استان همدان به سیمان اختصاص دارد، اظهار کرد: اقلام صادراتی استان افزایش یافته اما به علت اینکه عمده صادرات مربوط به سیمان است، کاهش صادرات این محصول باعث کاهش آمار صادرات استان شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد: صادرات همدان دوام نداشته و نمی‌تواند در بازارهای هدف مانور داده و رقابت کند که همین امر از دلایل کاهش صادرات استان همدان شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات استان به کشور عراق است، گفت: کشور عراق محدودیت‌هایی برای واردات خود درنظر گرفته است و از طرفی صادرکنندگان ما توان رقابتی کمی با کشورهای ترکیه و پاکستان در بازارهای صادراتی دارند.

کاهش 36 درصدی صادرات سفال

خشوعی از کاهش 36 درصدی صادرات سفال همدان خبر داد و بیان کرد: در 10 ماهه امسال 1500 تن سفال به ارزش 8 میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه 36 درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش 847 درصدی لبنیات، یادآور شد: 14 میلیون دلار لبنیات در 10 ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت 3 میلیون دلار چینی‌آلات بهداشتی از همدان صادر شده که با افزایش 56 درصد همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 3 میلیون دلار ظروف آلومینیوم از گمرک همدان صادر شده است، عنوان کرد: صادرات این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

خشوعی گفت: در 10 ماهه امسال یک میلیون و 800 هزار دلار موتور کولر آبی از استان همدان صادر شده است که افزایش 440 درصدی دارد.

کاهش 2 درصدی صادرات سیب‌زمینی

وی با اشاره به کاهش 2 درصدی صادرات سیب‌زمینی، خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 6 میلیون دلار سیب‌زمینی از گمرک استان صادر شده که 2 درصد کاهش یافته است.

وی کشورهای ارمنستان، اتریش، اکراین، اسلواکی، روسیه، عراق، عمان، قطر، سومالی، آلمان، هلند، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و چین را کشورهای هدف صادراتی استان عنوان کرد.

واردات بیش از 22 میلیون دلار کالا به همدان

خشوعی از واردات بیش از 22 میلیون و 354 هزار دلار کالا به استان خبر داد  و گفت: در 10 ماهه امسال بیش از 22 میلیون و 354 هزار دلار کالا به استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان همدان ماشین‌آلات و مواد اولیه را از عمده واردات استان دانست و یادآور شد: 100 درصد کالاهای وارداتی استان همدان مواد اولیه خطوط تولید است و واردات کالای مصرفی به استان صورت نگرفته که این موضوع جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha