• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95112719604
  • منبع : نمایندگی گلستان

گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه است و در پی ترویج گونه‌های بی‌بدیل گردشگری همانند زیست بوم‌گردی، گردشگری قومی، گردشگری مبتنی بر طبیعت، گردشگری فرهنگی و نظایر آن است.

به گزرش ایسنا، دکتر «نجفی‌نژاد» در مراسم افتتاحیه این همایش بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی اقوام در گرگان اظهار کرد: تحقق گردشگری پایدار پیش از همه چیز نیازمند تغییر بینش‌ها و نگرش‌ها به گردشگری و توسعه فرهنگ گردشگری پایدار از طریق آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی به‌ویژه به مدد رسانه‌های ارتباط جمعی جدید است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت گردشگری به‌عنوان یک صنعت با گردش مالی و حجم بالای سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی در مسیر جهانی شدن، مرزهای کشورها و قاره‌ها را درنوردیده است، از همین‌رو مجمع عمومی سازمان ملل سال 2017 را به‌عنوان سال جهانی «گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه» نامگذاری کرده است.

‌نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان و سایر موسسات و نهادهای استان برنامه‌ریزی و اجرا شد که نمونه‌ای از اقدام مشترک برای تحقق گردشگری پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی بشمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران برگزارکننده این همایش بین‌المللی گفت: امیدواریم یافته‌های ارائه شده در این همایش، دستاوردهای ارزشمندی برای برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی و مدیریت امور گردشگری در مسیر بالندگی و پیشرفت کشور به همراه داشته باشد.

آغاز به کار همایش بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی اقوام در گرگان

همایش بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی اقوام از امروز 27 بهمن‌ماه به مدت دو روز در گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش سازمان میراث‌فرهنگی در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و مدیریت گردشگری پایدار از محورهای اصلی این همایش است.

«ابراهیم کریمی» دیگر محورهای این همایش را برنامه‌ریزی گردشگری پایدار، ظرفیت فرهنگی اقوام در گردشگری پایدار، اشتغال‌آفرینی و گردشگری پایدار، آموزش و ترویج فرهنگ گردشگری پایدار، شبکه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات در گردشگری پایدار عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که 300 مقاله برای این همایش ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد 200 مقاله پذیرفته شده که 22 مورد آن به زبان انگلیسی بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در مدت 2 روزه برگزاری این همایش، 40 مقاله در قالب پوستر و 12 مقاله نیز به‌صورت سخنرانی ارائه خواهد شد که از این تعداد 2 مقاله به زبان انگلیسی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن آداب و رسوم ایران با کشورهای آسیای میانه، بیشتر مقاله‌های بین‌المللی ارائه شده به این همایش از این کشورها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha