• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96011906715
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس عنوان کرد

آسیب دیدن حدود 12 هزار خانه در بارندگی‌های سال 95 فارس

آسیب دیدن حدود 12 هزار خانه در بارندگی‌های سال 95 فارس

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: تعداد 11 هزار و 809 واحد مسکونی روستایی و شهری براثر بارندگی‌های شدید زمستان 95 در فارس آسیب وارد شده است.

به گزارش ایسنا، عطاءالله زمانی شنبه 19 فروردین در یک کنفرانس خبری گفت: براثر بارندگی‌های سال گذشته 1639 واحد مسکونی شهری و 5670 واحد مسکونی روستایی آسیب جدی دید و به حدود 4500 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب جزئی وارد شده است.

وی با بیان اینکه 15 شهرستان در استان فارس درگیر بارندگی‌های شدید سال گذشته شده بود، گفت: بیش از 90 درصد از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از بارندگی‌ها، واحدهای خشت و گلی بود که مقاوم‌سازی در آنها انجام نشده بود.

زمانی با تصریح اینکه حدود 160 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان فارس وجود دارد،‌ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال 85 قرار بود طی 10 سال دو میلیون واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های شدید مالی و اعتباری و مشکلات اجرایی، تعداد 218 هزار واحد مسکونی از حدود 388 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم‌سازی شد که این عدد حدود 56 درصد از کل واحدهای نیازمند مقاوم‌سازی را شامل می‌شود.

زمانی در عین‌حال گفت: تخریب یا وارد شدن آسیب به واحدهای مسکونی شهری و روستایی به واسطه راه‌افتادن سیلاب در مسیرهای رودخانه‌ای حادث نشده است بلکه اکثر این واحدها به دلیل استمرار بارندگی‌ها و مقاوم نبودن سازه خشت و گلی، فروریخته یا بخشی از آن تخریب شده است.

او تاکید دارد که با توجه به میانگین 48 درصدی کشور در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، استان فارس با 56 درصد مقاوم‌سازی، جلوتر از میانگین کشوری است اما به واسطه زلزله‌خیز بودن فارس، این شرایط مطلوبیت لازم را ندارد.

زمانی گفت: بخش مهمی از مقاوم سازی واحدهای مسکونی به ساکنان این واحدها باز می‌گردد که با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات 18 تا 20 میلیونی پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس همچنین گفت: 934 خانوار شهری و روستایی دارای دو معلول یا بیشتر شناسایی شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده، تاکنون ساخت 140 واحد مسکن برای این خانوارها در فارس شروع و ساخت 42 واحد نیز تمام شده است.

زمانی همچنین با استناد به آمارهای سال 90 گفت: حدود هفت درصد از کل جمعیت روستایی کشور در استان فارس زندگی می‌کنند اگرچه طی سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌ها شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه به‌زودی جشن اتمام تهیه طرح‌ هادی روستایی در فارس برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون در 664 روستا طرح هادی اجرا شده است.

زمانی گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون 275 هزار جلد سند برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است که 66 درصد از کل املاک روستایی را شامل می‌شود و در سال 95 تعداد 13 هزار جلد سند مسکن روستایی و 7000 جلد سند مسکن شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با همکاری اداره کل ثبت املاک و اسناد صادر و به مالکان تحویل شده است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha