• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96012912919
  • منبع : نمایندگی یزد

یزد میزبان کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر

یزد میزبان کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر

ایسنا/یزد نخستین کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر اواسط ماه آینده با حضور سخنرانان کشوری و بین‌المللی در یزد برگزار می‌شود .

به گزارش ایسنا، «مجید جوادیان زاده» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در نشست هماهنگی این کنگره که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، با اشاره به میزبانی یزد از این کنگره در روزهای 13 تا 15 اردیبهشت‌ماه، ورود مسئولان به مسئله اعتیاد و برگزاری کنگره اعتیاد و رفتارهای پرخطر را به دلیل این که به اجتماعی شدن این موضوع کمک خواهد کرد، ارزشمند دانست.

«سید مجتبی یاسینی اردکانی» دبیر علمی کنگره نیز برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی وضع کنونی اعتیاد و نیز دلیل‌شناسی، نشانه‌شناسی، پیشگیری و درمان این آسیب اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: تاکنون سیاست‌های درازمدت و کوتاه‌مدت متعددی با هدف کاهش آسیب‌های اعتیاد اعمال‌شده و تلاش این کنگره نیز ارائه‌ی راهکارهای علمی برای کاهش مشکلات فردی و اجتماعی اعتیاد است .

یاداور می‌شود، نخستین کنگره‌ی بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر از 13 تا 15 اردیبهشت در محورهای «اعتیاد و اختلالات روان‌پزشکی»، «کاهش تقاضا در اعتیاد»، «فرهنگ باورهای غلط و مصرف مواد مخدر»، «اعتیادهای نوپدید و تغییر الگوهای مصرف»، «گروه‌های در معرض خطر و راهکارهای پیشگیری» و «عرضه مواد مخدر، چالش‌های موجود و راهکارهای مقابله با آن» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود .

برنامه‌های جانبی این رویداد علمی برگزاری کارگاه‌های «درمان دارویی و غیر دارویی اختلالات جنسی در اعتیاد»، «مصاحبه انگیزشی»، «شناخت درمانی کوتاه‌مدت در درمان اعتیاد» و «مداخلات خانواده در اعتیاد» است .

سخنرانی‌های این کنگره نیز با موضوعات «سیمای اعتیاد در جهان»، «سیاست‌های وزارت بهداشت در مبارزه با اعتیاد»، «اعتیاد و سلامت جسمی با محوریت بیماری‌های گوارشی»، «روند سیاست‌گذاری، قوانین و مدیریت امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در عرصه پیشگیری اولیه در اعتیاد»، «فرهنگ، باورهای درست و نادرست و اعتیاد»، «مدل جدید چندبعدی و جامع زندگی درمانی»، «دردهای مزمن و وابستگی به مواد»، «خواب و اعتیاد»، «تأثیر درمان‌های روان‌شناختی در اعتیاد»، «درمان اولیه در اعتیاد»، «سایکو دینامیک اعتیاد»، «اعتیاد و سلامت روان»، «شناخت درمانی در درمان اعتیاد»، «اهمیت شبکه‌سازی در درمان اعتیاد»، «اعتیاد، احساس، شناخت و انگیزه»، «فرهنگ بهبودی»، «روان‌شناسی رفتار پرخطر»، «اعتیاد و ناباروری»، «اعتیاد و عفونت ریوی» برگزار خواهد شد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha