• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 96013014247
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

افتتاح سومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تصویر ایران در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تصویر ایران با حضور اساتیدی از دانشگاه های فرانسه، ترکیه و دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران 30 فروردین ماه در سومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تصویر ایران در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد، ا با اشاره به اینکه انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران ده سال پیش پایگذاری شده است، تصریح کرد: بیش از 200 نفر از اعضای انجمن از بخش صنعت و دانشگاه‌ها در این انجمن فعالیت هستند.

محسن سوریانی با اشاره به انتشار مجله‌های علمی و پژوهشی مورد تایید وزارت علوم در خصوص ماشین بینایی و پردازش تصویر در این سال‌ها، تصریح کرد: در حاشیه این کنفرانس کسانی که علاقمند به فعالیت در این انجمن هستند می‌توانند به عضویت در آیند.

دبیر انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران گفت: امید است همکاری بیشتر با دانشگاه شهرکرد ادامه یابد و در سال‌های آتی بتوان کنفرانس‌های انجمن را در این دانشگاه برگزار کرد.

وی ادامه داد: امسال دهمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران آذر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و همچنین کنفرانس باز شناس الگو در سال آتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

محمد فرامرزی معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد نیز اظهار کرد: چالش مهم در کشور عدم ارتباط بین دانشگاه و صنعت است و یکی از اهداف این کنفرانس شناسایی توانمندی دانشگاهیان برای ارائه علم به صنعت است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، خاطرنشان کرد: واژه کلیدی اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان است.

فرامرزی تاکید کرد: اگر از دانشگاه به عنوان موتور محرکه تولید و اشتغال استفاده شود قطعاً نتیجه‌ای مطلوب حاصل خواهد شد. توانمندی علمی دانشگاه برای صنعت بیگانه است و این بیگانگی به دلیل فاصله میان صنعت و دانشگاه است.

فرامرزی، زیربنای اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و برنامه ریزی در زمینه کارآفرینی از برنامه‌های آتی دانشگاه شهرکرد خواهد بود. کار آفرینی نیازمند محیا کردن شرایطی برای پرورش کارآفرینی است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: در حال حاضر پنج تیم در دانشگاه شهرکرد در حال انجام فعالیت‌های دانش بنیان هستند و اولین شرکت دانش بنیان این دانشگاه در مرحله ثبت است.

وی از اساتید این دانشگاه خواست با توجه به آمادگی دانشگاه، اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha