• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96021710249
  • منبع : نمایندگی کرمان

رشد 310 درصدی درآمد گمرکات استان کرمان در دولت تدبیر و امید

رشد 310 درصدی درآمد گمرکات استان کرمان در دولت تدبیر و امید

ایسنا/کرمان مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: درآمد گمرکات استان کرمان در چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید 22 هزار و 829 میلیارد ریال بوده که این درآمد فقط در سال 95 از مرز 8000 میلیارد ریال عبور کرد که می‌توان گفت درآمد گمرکات استان در چهار سال گذشته با رشد چهار برابری نسبت به مدت مشابه در دولت پیشین 310 درصد رشد داشته است.

«محمدرضا قادر» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در سال 95 درآمد  گمرکات استان کرمان بیش از 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ارزش صادرات استان کرمان در سال 95 یک میلیارد و 174 میلیون دلار بوده که برای سومین سال متوالی رقم صادراتی از گمرکات کرمان از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات استان کرمان در سال 94 به یک میلیارد و 64 میلیون دلار رسیده بود که این رقم در سال 95 به  بیش از یک میلیارد و 174 میلیون دلار افزایش یافت که به لحاظ وزنی 11 درصد کاهش ولی به لحاظ ارزش 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان کرمان از افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان در کرمان خبر داد و گفت: نانو کامپوند مستربچ گرانول یکی از اقلام صادراتی تکنولوژی محور است که سال 95 بیش از 261 میلیون دلار از این محصول در استان کرمان صادر شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از کالاهای تولیدی استان هم‌چون فرش دستباف، سیمان و برخی از مواد فرآوری شده معدنی از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود که آمار آنها در صادرات استان لحاظ نشده است.

قادر همچنین به کاهش یک درصدی ارزش واردات کرمان در سال 95 اشاره و خاطرنشان کرد: این واردات به لحاظ وزنی هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و بیشتر اقلام وارداتی به استان کرمان کالاهای سرمایه‌ای هم‌چون ماشین‌آلات خط تولید، مواد اولیه کالاهای واسطه ای برای تولید هم‌چنین ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی  بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان به مشکلات این حوزه پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش صادرات استان کرمان این است که برخی  کالاهای تولیدی استان مانند فرش دستباف، سیمان، مواد خام  و فرآوری شده معدنی که از نظر وزن و ارزش قابل  ملاحظه هستند از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود و آمار آن‌ها در صادرات استان لحاظ  نمی‌شود و مسئولان گمرکات استان از صادرکنندگان خواسته‌اند هنگام  تکمیل اظهارنامه صادراتی خود، استان کرمان را به‌عنوان مبداء مشخص کنند تا کالاهای آن‌ها به تراز تجاری استان افزوده شود.

وی با بیان این‌که 600 شخص حقیقی و حقوقی در حوزه صادرات و واردات استان کرمان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: گمرک بم  در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، گمرک رفسنجان در منطقه  ویژه اقتصادی رفسنجان، گمرک سیرجان  در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و دفتر صادراتی جنوب استان در جیرفت، مناطق گمرکی استان کرمان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha