• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96041306776
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان:

«امنیت» نکته مهم بازسازی و توسعه حرم اهل بیت(ع) است

«امنیت» نکته مهم بازسازی و توسعه حرم اهل بیت(ع) است

ایسنا/همدان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: اهل بیت(ع) به توسعه حرم نیاز ندارند و امنیت نکته مهم بازسازی و توسعه حرم است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی بادامی در سومین جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات استان همدان با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که ستاد بازسازی عتبات، مجموعه مردم نهادی است که بازوی دولت در امر بازسازی و توسعه عتبات کشور عراق است.

 وی ادامه داد: نفوذ در ۶ حرم عتبات عراق کار سنگینی است که علاوه بر بازسازی عتبات، موضوع پیاده‌روی اربعین نیز به این ستاد واگذار شده و امسال ظرفیت بالا رفته و بنا شده 24 استان از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان با بیان اینکه همدان پایلوت کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات است، عنوان کرد: یک میلیارد و 300 میلیون تومان تعهد سال گذشته ستاد بازسازی عتبات استان همدان بوده که خوشبختانه محقق شد و  امسال نیز این استان افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان متعهد شده است که به یاری اهل بیت(ع) و مردم مؤمن همدان تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه کلیه عملیات بازسازی و توسعه حرم اهل بیت(ع) در کشور عراق توسط ایرانیان انجام شد، گفت: سامرا توسط بازوان ایرانیان بازسازی شد و حتی گسترش نیز یافت که در طول انجام عملیات اجرایی آن شاهد انفجارهایی بودیم که منجر به مجروح شدن چند نفر و به شهادت رسیدن تعدادی شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در ترغیب افراد به کمک رساندن به ستاد بازسازی عتبات باید توجه کنند چرا که نباید شأن اهل بیت(ع) کمرنگ شود، تصریح کرد: کمیته داشگاهیان توجه کنند در فعالیت‌های خود شأن اهل بیت(ع) حفظ شود و نباید در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه جایگاه اهل بیت(ع) پایین بیاید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان با بیان اینکه در دانشگاه با سه قشر استاد، دانشجو و کارمند روبرو هستیم، گفت: شبهاتی در این زمینه در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، اگر دانشگاه از پاسخگویی آن عاجز بود، باید آن را به ستاد انتقال دهد تا ستاد پاسخگوی آن باشد که نکته حائز اهمیت این است که کلیه شبهات در این زمینه از سوی غرب به ویژه انگلیس وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: باید توجه کنیم ما چه بخواهیم، چه نخواهیم حرم ساخته می شود و حرکت غیبی در این زمینه وجود دارد چرا که شاهد بودیم پروژه‌ها با سرعت پیش‌ می‌رود بنابراین موضوع مهم این است که افراد از این سفره‌ای که باز شده، جا نمانند و این توفیق نصیبشان شود و شریک توسعه حرم اهل بیت(ع) باشند.

امنیت نکته مهم بازسازی و توسعه حرم است

وی با بیان اینکه اعضای کمیته دانشگاهیان بازسازی عتبات استان همدان می‌توانند افسران جنگ نرم در این حوزه باشند، اظهار کرد: اهل بیت(ع) به توسعه حرم نیاز ندارند و امنیت نکته مهم بازسازی و توسعه حرم است به طوریکه مشاهده می‌کنیم دشمنان و وهابیت نسبت به این موضوع زاویه گرفته‌اند بنابراین آنها بر اهمیت توسعه حرم اهل بیت(ع) واقف هستند و از این امر احساس خطر می‌کنند.

بادامی با اظهار بر اینکه باید نظام‌مند و سازماندهی شده عمل کرد، گفت: نکته مهم دیگر این است که باید اقتضائات و سطوح هر دانشگاه در فعالیت آنها در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه درباره ستاد اربعین اعلام کرد: کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد اربعین استان همدان می‌تواند سرآمد همه کمیته‌ها باشد چرا که این کمیته دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند در حوزه اربعین یک جریان ایجاد کند و حتی بعد از اربعین استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: 5 هزار نفر سهمیه در استان همدان درنظر گرفته شده که ۳۰ ایستگاه در این استان برپا خواهد شد و کمیته دانشجویی وظایفی از جمله اعزام کاروان‌های دانشجویی برای میزبانی، اعزام دانشجویان به پیاده‌روی و برگزاری کارگاه آموزشی خادمان را بر عهده دارد.

برپایی 6 موکب اربعین با مشارکت خیرین و ناذران همدانی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: با مشارکت خیرین و ناذران این استان، 8 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می‌شود که رسانه‌های جمعی نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی به زائران اربعین حسینی دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صداوسیما در اطلاع‌رسانی به مردم عنوان کرد: در بحث اربعین و ارائه خدمات، این رسانه‌ها باید نقش پررنگ‌تری داشته‌باشند.

بادامی با بیان اینکه همه امکانات توسط خیرین و مردم دارالمؤمنین همدان برای موکب‌های استان مستقر در کشور عراق فراهم شده است، افزود: اقلام مازاد بر نیاز در اختیار ستاد مردمی اربعین در استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کانال فرهنگی معاونت فرهنگی و اطلاع‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان به اهمیت و ارزش تبیین جایگاه پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: آداب سفر، زیارت و معاشرت و رعایت مسائل امنیتی در ادامه فعالیت کانال در ارتباط کاربران قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از اعلام نیاز موکب فرهنگی از طرف این ستاد به ستاد مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت موافقت با راه‌اندازی این موکب در کربلا اقلام فرهنگی در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha