• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96041407664
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول:

ایران در سیستم جامع گمرکی، پایلوت سایر کشورها است

ایران در سیستم جامع گمرکی، پایلوت سایر کشورها است

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: سازمان جهانی گمرک، جمهوری اسلامی ایران را در اجرای سیستم جامع گمرکی، پایلوت سایر کشورها قرار داده است.

‌‌به گزارش ایسنا، ‌«محمد شهبازی» در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از بخش های مختلف اداره کل گمرک این شهرستان، در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار کرد: همزمان با 17 تیرماه، اتفاق خوبی در کلیه مرزهای کشور می‌افتد که ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف آن است.

وی با تأکید بر اینکه دیگر در سراسر کشور نیازی به کالای ارزیابی در گمرکات مراکز استانی نداریم و نیاز نیست که در گمرک مرکزی کارها انجام شود، ادامه داد: تجار در تمامی کشور می‌توانند کالاهای خود را به طور مستقیم به مرزها بیاورند تا باعث توانمندی مرزها و ایجاد اشتغال گردند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح جامع گمرکی، کالا از استان ها به مرزها وارد می شود و از مرزها بدون اتلاف وقت و در حداقل ترین زمان کار ها انجام می گردد.

شهبازی با اشاره به اینکه‌ آستارا‌ بزرگترین مرز ارتباطی با کشورهای حوزه دریای خزر است، خاطر‌نشان کرد: استان گیلان به همراه بندرعباس و بوشهر نیز پایلوت اجرای طرح جامع گمرکی و یا گمرک بدون کاغذ در کشور بود که پس از حصول موفقیت‌ها، شاهد اجرای طرح مذکور در کل مرزهای کشور تا چند روز آینده خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در گمرکات استان گیلان نیز از یک و نیم سال گذشته، هیچ کاغذی رد و بدل نمی‌شود و تمام تشریفات گمرکی به شکل سیستمی و از طریق اتوماسیون داخلی در راستای تحقق این طرح نیز انجام می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان اجرای این طرح را کاری بزرگ و جهانی از دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: سازمان جهانی گمرک، جمهوری اسلامی ایران را در اجرای سیستم جامع گمرکی، به عنوان پایلوت برای سایر کشورها معرفی کرده است.

وی آنلاین بودن گمرک با 37 دستگاه در سطح کشور را شگفت انگیر دانست و یادآور شد: یکی از ضعف‌های تجاری ایران این است که این تعداد دستگاه در تجارت ایران دخالت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید بخش خصوصی با پیگیری‌ها این رقم را به حداقل برساند، افزود: در هیچ جای دنیا 16 رویه گمرکی وجود ندارد که ما با آن روبرو هستیم.

محمد شهبازی در بخش پایانی سخنان خود از تعامل گیلان با جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای حوزه خزر سخن گفت و اضافه کرد: در چهار ماه گذشته، دو نشست مهم بین المللی داشتیم که علاوه بر جمهوری آذربایجان، کشورهای مختلفی در آن حضور داشتند و این رویه نیز تداوم خواهد داشت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha