• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96050704117
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رشد 80 درصدی درآمد گمرک اصفهان در سال جاری

رشد 80 درصدی درآمد گمرک اصفهان در سال جاری

ایسنا/اصفهان مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در چهار ماهه سال جاری از استان اصفهان، یک میلیون و 359 هزار تن به ارزش 471 میلیون و 475 هزار دلار، کالا به مقصد 85 کشور جهان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 13 درصد و از حیث ارزش 12 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، اسداله احمدی ونهری عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش 139 میلیون دلار، آهن آلات و فولاد 114 میلیون دلار، فرش 44 میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان را عراق با 123 میلیون دلار و 26 درصد، امارات متحده عربی با 79 میلیون دلار 17 درصد، افغانستان با 77 میلیون دلار و 16  درصد، پاکستان با 40 میلیون دلار و 8 درصد و تایلند با 27 میلیون دلار و 6 درصد سهم از کل صادرات تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می‌پذیرد.

مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امورگمرکی ادامه داد: شرکت‌های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی  از سامانه پنجره تجارت فرامرزی تمام تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.

احمدی ونهری گفت: 30 هزار و 671  تن کالا به ارزش 144 میلیون و 912 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 29 درصد و از حیث ارزش 50 درصد افزایش  یافته است.

وی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش 80 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم. اداره کل گمرک استان در چهار ماهه اول 1396، بالغ بر 684 میلیارد و 025 میلیون ریال  درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: ماشین آلات مکانیکی با 29 درصد، ماشین آلات برقی با 17 درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین آلات با 14 درصد، کاغذ و مقوا  با 3 درصد مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی چهار ماهه 1396 بوده است. عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، چین با 24 درصد، کره جنوبی با 18 درصد، آلمان با 10 درصد و ایتالیا با 9 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان هستند.

وی خاطر نشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر 181 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  چهار درصد افزایش داشته است .

احمدی ونهری اظهار کرد: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان،  409 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 171 میلیارد و 84 میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 20 درصد افزایش و حیث ارزش 56 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha