• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96051106851
  • منبع : نمایندگی زنجان

افزایش ۸۰ درصدی صادرات زنجان با استفاده از سامانه جامع گمرکی

افزایش ۸۰ درصدی صادرات زنجان با استفاده از سامانه جامع گمرکی

ایسنا/زنجان مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: صادرات از گمرک زنجان در چهار ماهه نخست امسال با استفاده از سامانه جامع گمرکی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

«حمید احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صادرات از گمرک زنجان در چهار ماهه نخست امسال با استفاده از مزایای سامانه جامع گمرکی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: سامانه جامع گمرکی و استفاده از مزایای آن توسط فعالان تجاری در هر ساعت از شبانه‌روز سبب تسهیل تجارت و توسعه صادرات از گمرک استان زنجان شده است.

وی افزود: زنجان یکی از شهرهای صنعتی ایران با حدود 100 واحد تولیدی و انواع کالاهای صادراتی است که این کالاها به 30 کشور جهان صادر می‌شود که در چهار ماهه نخست امسال حدود 90 میلیون دلار کالاهای مختلف از جمله شمش روی و سرب، انواع کاغذ، رومیزی، محصولات غذایی و لبنی، نخ، الکترود جوشکاری، الیاف سنتتیک، فیلم پلی‌اتیلن و ترانسفورماتور به کشورهایی چون ترکیه، هند، عراق، پاکستان، اندونزی، امارات، هلند و روسیه صادر شده است.

احمدی با اشاره به گمرک الکترونیک، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و توسعه گمرک الکترونیک و استفاده از سامانه جامع گمرکی با هدف روان‌سازی و شفافیت تشریفات گمرکی یکی از محورهای رشد تجارت و در نهایت رشد اقتصادی کشور است که گمرک زنجان نیز با رشد 80 درصدی صادرات انواع کالاهای تولیدی استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گام مهمی در این زمینه برداشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان در رابطه با علل افزایش صادرات، یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اجرای پروژه گمرک الکترونیک و هوشمند با استفاده از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گام مهمی در جهت توسعه صادرات برداشته شده است که به‌زعم بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه رشد و توسعه صادرات گمرک یکی از سازمان‌های پیشرو است که با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی، تشریفات گمرکی در حداقل زمان ممکن انجام شده و هزینه‌های فرآیند صادارت کالا را کاهش داده و در مجموع موجب کاهش هزینه تمام شده کالا شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات با نمایندگان واحدهای تولیدی، اتحادیه صادرکنندگان استان و اعضای اتاق بازرگانی استان زنجان جهت برطرف کردن موانع صادرات، بازدید مستقیم از واحدهای تولیدی در استان و پیگیری مشکلات مربوط به تولید و صادرات، ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای تولیدی حتی خارج از ساعات اداری و در محل واحد تولیدی علی‌رغم کمبود نیروی کارشناس گمرکی، هم‌چنین ارائه تسهیلات اعلام شده در بسته‌های حمایتی گمرک از تولید و صادرات، از دیگر علل این افزایش صادرات استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha