• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96051107000
  • منبع : نمایندگی کرمان

کاهش صادرات گمرکات استان کرمان در 4 ماهه نخست سال

کاهش صادرات گمرکات استان کرمان در 4 ماهه نخست سال

ایسنا/کرمان رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان با اشاره به این‌که در چهار ماهه نخست سال میزان صادرات از گمرکات استان کاهش یافته است، افزود: باید با مطالعات میدانی دقیق علت آن را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، «جلیل کاربخش راوری» در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان به برخی اقدامات انجام شده برای تسهیل امور صادرات صادرکنندگان در حوزه فعالیت این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، امسال 150 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی به صادرات پسته و خرما اختصاص یافته که صادرکنندگان متقاضی دریافت این تسهیلات می توانند به اتاق کرمان مراجعه و نامه معرفی به بانک را دریافت کنند.

کاربخش راوری، افزود: نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن شش ماهه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین منتظر اختصاص خط اعتباری ویژه برای صادرکنندگان از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود 11 درصد هستیم که امیدواریم تا پایان مردادماه اختصاص یابد و ابلاغ شود.

کاربخش، به مشکل دیگر صادرکنندگان در حوزه مالیات اشاره و تصریح کرد: بر اساس اصلاحیه قانون جدید مالیات‌های مستقیم در سال 96 تکالیف و الزاماتی برای صادرکنندگان ایجاد شده که بر اساس آن همه محصولات و خدمات خریداری یا فروخته شده توسط صادرکنندگان باید با درج شماره اقتصادی به ثبت برسد که این موضوع صادرکنندگان را با مشکل روبرو می‌کند، چون در بحث خرید با وجود 3000 تولیدکننده در استان و عدم دسترسی به اطلاعات اقتصادی آن‌ها، امکان ثبت خریدها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و مکاتباتی برای حل این مسأله انجام و در نهایت سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد مشمولان  ارسال فهرست معاملات در موارد خرید کالا، خدمت یا دارایی از اشخاص حقیقی موضوع ماده 81 قانون مالیات های مستقیم، الزامی به درج شماره اقتصادی(کد ملی) فروشنده در فهرست معاملات ارسالی نخواهند داشت و می‌توانند این گونه خریدها را به‌صورت مجموع انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که برطرف کردن مشکلات موجود در بحث ثبت فروش صادرکنندگان را نیز پیگیری خواهیم کرد، گفت: در شرایط فعلی و تا زمان به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها، صادرکنندگان آمادگی ثبت اطلاعات فروش خود را نیز داشته باشند.

کاربخش خاطرنشان کرد: صادرکنندگان برای تسهیل در امور مربوط به امور مالیاتی خود درخواست تمدید مهلت ارائه صورت معاملات فصلی را دارند که امیدواریم محقق و از دغدغه ها و مشکلات آن‌ها کاسته شود.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان در بخش دیگری به بررسی لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: چون برخی کالاهای صادراتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند پیشنهادهایی از طرف اتاق ایران برای اعمال برخی معافیت‌های مالیاتی داده شده که مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

کاربخش یادآور شد: این بررسی‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کند و از همین‌رو درخواست داریم صادرکنندگان استان از نمایندگان مردم شهرستان‌های خود در مجلس بخواهند از لایحه پیشنهادی اتاق ایران دفاع کنند.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان با اشاره به این‌که در چهار ماهه نخست سال میزان صادرات از گمرکات استان کاهش یافته است، یادآور شد: باید با مطالعات میدانی دقیق علت آن را بررسی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha