• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96051509244
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

زیرساخت‌های بهداشتی سمنان برای 40 سال آینده تکمیل می‌شود

زیرساخت‌های بهداشتی سمنان برای 40 سال آینده تکمیل می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تکمیل مجموعه مرکز جامع درمان سرطان و بیمارستان سوانح و سوختگی سمنان به 46 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: روند تکمیل این پروژه مهم درمانی به طور همزمان در دو بعد ابنیه و تجهیزات پزشکی در حال انجام است و اگر روند تزریق اعتبارات تداوم بیابد احتمالا تا خردادماه سال آتی آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر مهدی شادنوش در نشست خبری با خبرنگاران این استان به تجلیل از نقش خبرنگاران در حوزه سلامت پرداخت و اظهار کرد: با تسریعی که در اجرای این پروژه شروع شده قطعا مرکز غربالگری آن در سه ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 40 میلیارد ریال از صورت‌حساب مالی این پروژه در روزهای اخیر تامین و نهایی شده است، افزود: این مجموعه 12هزار متری که در آن علاوه بر بیمارستان سوختگی، مرکز جامع تحقیقات سرطان از غربالگری تا درمان سرطان و کلینیک 2100 مترمربعی تعبیه شده، استان سمنان را به یک قطب مهم درمانی در این حوزه تبدیل کرده و می‌تواند خدمات درمانی به بسیاری از هم‌وطنان در استان‌های هم‌جوار را نیز  پوشش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: قرار گرفتن این مرکز جامع در هم‌جواری مرکز آموزشی درمانی کوثر، پد امدادهوایی دانشگاه و مجموعه همراه‌سرای هلوم پزشکی بیمارستان و مجموعه درمانی کوثر را به یک ابربیمارستان تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان جز 72 خانه و مرکز بهداشتی درمانی در حال ساخت، پروژه نیمه‌تمام دیگری ندارد، گفت: 14 پروژه از این 72 مراکز بهداشت نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیدند و ماباقی نیز در آینده نیز تکمیل می‌شوند.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها و با توجه به اقدامات گسترده‌ای که در دولت تدبیر و امید و در این سه چهار سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته تمامی زیرساخت‌های بهداشتی استان تا 40 سال آینده کامل می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن ده‌ها پروژه درمانی و بهداشتی بزرگ در این استان گفت: در دولت یازدهم شاهد دگرگون شدن زیرساخت‌های بهداشتی درمانی و ارتقاء قابل توجه خدمات در این بخش بودیه‌ایم.

شادنوش با بیان اینکه این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه می یابد، اضافه کرد: ارتقاء سلامت یکی از مهمترین اولویت‌های دکتر روحانی است و لذا با تداوم وزارت دکتر قاضی‌زاده هاشمی که به نظر می‌رسد تکیه وی بر کرسی این وزارتخانه در دولت دوازدهم نیز قطعی شده در چهار سال آتی نیز شاهد رشد چشمگیر خدمات این بخش در کشور و از جمله در استان باشیم.

وی از مرکز 28 تختخوابی دیالیز سمنان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم این دانشگاه در استان نام برد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه استان از یک مرکز درخور برای بیماران دیالیزی برخوردار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت: بخش روان‌پزشکی این دانشگاه نیز با 40 تخت بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و هم‌استانی‌ها می‌توانند از خدمات این مرکز تخصصی بهره‌مند شوند.

وی به راه‌اندازی اولین کلینیک سیار دندان‌پزشکی کشور در سمنان در هفته جاری از حضور سالانه این کلینیک سیار در 200نقطه این استان خبر داد.

وی به راه‌اندازی اولین کلینیک سیار دندان‌پزشکی کشور در استان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این کلینیک از این پس دیگر منتظر مراجعه بیماران بخش دندان‌پزشکی نمانده و همکاران ما خود برای ارتقای بهداشت دهان و دندان به مناطق مختلف تحت‌پوشش این دانشگاه سفر می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: بخش زیادی از فرآیند درمان بیماران این بخش در این کلینیک سیار که مجهز به بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز است انجام می‌شود و در مواردی نیز که پزشک تشخیص دهد که بیمار نیازمند مراجعه به مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی و مراحل درمان تکمیلی است، بیمار را به مراکز تخصصی ارجاع می دهند و درمان در آنجا ادامه می‌یابد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha