• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96061408648
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تلاش برای جلوگیری از سقوط تاورکرین‌های کج شده پروژه بیمارستانی در اراک

تلاش برای جلوگیری از سقوط تاورکرین‌های کج شده پروژه بیمارستانی در اراک

ایسنا/مرکزی فرماندار اراک گفت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث خطرناک بلوک‌های موجود در تاورکرین‌های کج شده بیمارستان ولیعصر(ع) تخلیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تاورکرین‌های پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) دچار انحراف شده و کج شدند و این موضوع نگرانی هایی را در خصوص سقوط تاورکرین و بروز حادثه در این پروژه ایجاد کرد.

براین اساس ستاد مدیریت بحران شهرستان اراک صبح امروز جلسه‌ای تشکیل داد تا در راستای رفع خطر و پیشگیری از بروز حادثه تصمیم گیری کند.  

دکتر حسین بختیاری در خصوص این جلسه که با دستور کار رسیدگی به وضعیت تاورکرین‌های کج شده بیمارستان در حال احداث ولیعصر(عج) اراک در این مرکز آموزشی‌درمانی برگزار شده بود، به خبرنگار ایسنا گفت: این تاورکرین‌ها در امر ساخت و ساز بیمارستان ولیعصر(عج) مورد استفاده قرار می گیرند که از روز گذشته دچار انحراف شده و خطر سقوط آنها وجود دارد.  

فرماندار اراک افزود: به منظور کنترل شرایط و جلوگیری از بروز هر گونه خطر و حادثه تصمیم بر این شد که با همکاری نیروی انتظاری از تردد افراد ممانعت بعمل آمده و خیابان از خودروها تخلیه شود تا جرثقیل‌های درخواست شده از تهران و قم عصر امروز اقدام به خارج کردن بلوک‌های موجود در تاورکرین‌ها کنند تا احتمال سقوط به صفر برسد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه امور و مباحث امنیتی دیده شده است، گفت: ستاد مدیریت بحران و اعضا و نیروی انتظامی  راهور در محل مستقرند و همکاری لازم از سوی مردم و پرسنل بیمارستان انجام شده است، همچنین بخش اورژانس بیمارستان به منظور پیشگیری از بروز حادثه تا ساعت 18 بیمار جدیدی را پذیرش نمی‌کند و کلیه بیماران به بیمارستان امیرالمومنین(ع) ارجاع می‌شوند.

وی اضافه کرد: طبقه سوم بخش اورژانس تخلیه شده است و بیماران با وضع جسمانی مناسب به داخل بیمارستان منتقل شدند و در صورت نیاز کلیه بیماران اورژانس به ساختمان اصلی انتقال می‌یابند. در حال حاضر وضعیت خوب است و تا حدودی خطر رفع شده و اقدامات علمیاتی فنی در حال انجام است.

بختیاری بروز این حادثه را طبیعی خواند و افزود: در ساخت‌وسازهای بزرگ وقوع چنین حادثه‌ای طبیعی است، اما هیچ‌گونه برخوردی بین تاورها صورت نگرفته است، تنها در زمان انحراف دو تاورکرین به منظور جلوگیری از سقوط به یکدیگر متصل شدند و هیچ‌گونه سهل‌انگاری و بی‌دقتی نیز صورت نگرفته است. ممکن است وزش باد منجر به این امر شده باشد، اما در امور فنی چنین انحرافاتی طبیعی است و تنها امر حائز اهمیت جلوگیری از بروز حادثه و اقدام به موقع جهت کاهش وقوع حوادث خطرناک است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام آتش نشانی اراک به منظور برقراری ایمنی و تمهیدات لازم در این خصوص سه دستگاه خودروی آتش نشانی در میدان های ولی عصر(عج) و سرداران مستقر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha