• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96062011541
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام:

واحد الفین پتروشیمی ایلام اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

واحد الفین پتروشیمی ایلام اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/ایلام رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با بهره برداری از واحد بزرگ الفین، ایلام  یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین ثمری در حاشیه بازدید از شرکت پتروشیمی ایلام،  اظهار کرد: استان ایلام با وجود فاصله زیاد با مرکز و دوری از صنایع بزرگ در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی توسعه‌ی درخوری پیدا کرده و امیدواریم به یکی از قطب‌های صنعت کشور تبدیل شود.

وی به بازدید اعضای هیات مدیره از واحدهای الفین و  SRU اشاره کرد و گفت: واحد الفین مراحل نهایی را طی می‌کند و اوایل سال 97 به بهره برداری خواهد رسید و پروژه  SRUبا تامین خوراک واحد الفین که نقش بسیار مهم و کلیدی در پتروشیمی ایلام دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام افزود: این دو پروژه در اولویت هلدینگ خلیح فارس و ایرانیان قرار گرفته است و با تامین مالی و ریالی لازم پروژه SRU در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

ثمری با بیان اینکه واحد شیرین سازی خوراک پتروشیمی ایلام (SRU) پس از اخذ خوراک از پالایشگاه گاز ایلام مسأله و مشکل خوراک شرکت را حل می‌کند افزود: با دریافت خوراک از پالایشگاه گاز ایلام از سوزاندن و هدررفت سرمایه ملی در پالایشگاه جلوگیری و تنگنای تامین خوراک پتروشیمی رفع می شود.

وی با تقدیر از تلاشهای مجموعه‌ی مدیریت و پرسنل پتروشیمی ایلام در جهت نقش آفرینی بسیار خوب و اهتمام ویژه به وضعیت این دو پروژه خاطرنشان کرد: مدیریت پتروشیمی از بابت توجه به نیروی انسانی نگاه عمیق و مثبتی دارد و به دنبال توسعه پایدار است.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام افزود: در جریان بازدید از مجتمع مشخص شد کوشش و فعالیت خیلی خوبی در نزد پرسنل و مدیریت شکل گرفته و افراد بومی در بخش های تخصصی حضور  و نقش تعیین کننده و بارزی دارند .

ثمری به حضور نیروهای بومی در دو پروژه‌ی الفین و  SRU اشاره و تصریح کرد: نیروی انسانی این شرکت با رضایت مندی ، فعالیت ارزشی و با تعلق خاطر وضعیت خوبی را برای دو پروژه رقم زده‌اند.

وی ادامه داد : آینده ایلام از بابت توسعه صنعت پتروشیمی یک آینده روشن است و تولید در واحد الفین می تواند اقتصاد منطقه را شکوفا کند و با ایجاد مشاغل غیر مستقیم در رفع دغدغه بیکاری در منطقه بکوشد.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام در پاسخ به این سؤال که هیات مدیره برای تامین ریالی پروژه های الفین و SRU چه برنامه‌ای دارد؟ افزود:در گذشته بنیان مالی دو پروژه قوی نبوده ولی با اهتمامی که هلدینگ و سهامداران در یک سال گذشته برای دو پروژه داشته‌ و خواهند داشت علی رغم تنگناهای مالی بر اساس اولویتهایی که مشخص شده مشکلات مالی الفین و SRU حل خواهد شد.

ثمری ایلام به مشکل تامین خوراک اتیلن از طریق خط لوله‌ی غرب اشاره کرد و با بیان اینکه این مشکلات مقطعی و کوتاه مدت است و مشکل خوراک پتروشیمی با راه انداری واحد SRU و الفین حل خواهد شد خاطرنشان کرد: اخذ خوراک از خط لوله به تولید در شرکتهای ملی گاز بستگی دارد و وضعیت ناپایدار در تولید اتیلن به دلیل کمبود اتان می باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: پتروشیمی ایلام به دلیل اینکه در انتهای خط لوله قرار گرفته است خوراک کمتری دریافت می کند اما امیدواریم تا پایان شهریور به وضعیت اصلی باز گردد.

ثمری مهمترین اولویت هیات مدیره و سهامداران و مدیریت پتروشیمی ایلام را بهره برداری از پروژه های الفین و SRU عنوان کرد و افزود: برای دستابی به بازارهای جهانی در شرایط پسابرجام ناچار به ارتقای کیفیت و تولید محصولات متنوع و حضور در بازارهای جدید هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha