• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96062112207
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

دانش آموزان حادثه‌دیده اتوبوس در داراب تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند

دانش آموزان حادثه‌دیده اتوبوس در داراب تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند

ایسنا/هرمزگان رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی نمایندگان مردم از این بابت است که تأخیری در پرداخت دیه یا هزینه درمان دانش آموزان مصدوم وجود داشته باشد و در این راستا تأکید شد بیمه حقوق دانش آموزان حادثه‌دیده پرداخت و حتی در آینده نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، حسین هاشمی تختی در خصوص جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: در نشست روز گذشته(20 شهریور) با حضور مسئولان مربوطه علل وقوع سانحه بررسی شد و همچنین بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه تأکید شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش‌های مکتوب خود را در خصوص سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به کمیسیون عمران مجلس ارائه کنند.

هاشمی تختی افزود: در این نشست تأکید شد آموزش‌های لازم برای پیشگیری از حادثه‌ها در اردوهای دانش‌آموزی داده شود و مقرر شد برای ایمنی جاده‌ها و عبور و مرور به لایحه دولت در خصوص تشکیل شورای عالی ایمنی حمل‌ونقل در کشور رسیدگی جدی شود و دولت اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اغلب دانش آموزان حادثه اتوبوس از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند و نگرانی نمایندگان مردم از این بابت است که تأخیری در پرداخت دیه یا هزینه درمان دانش آموزان مصدوم وجود داشته باشد و در این راستا تأکید شد بیمه حقوق دانش آموزان حادثه‌دیده پرداخت و حتی در آینده نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.

وی در خصوص ایمنی جاده‌ها و لایحه تشکیل کمیسیون عالی ایمنی حمل‌ونقل و تدوین قانون مدیریت راه‌ها گفت: دولت لایحه‌ای در خصوص شورای عالی امنیت راه‌ها به کمیسیون عمران ارجاع داده و بررسی شد که پیشنهاد کمیسیون عمران این بود تا ریاست آن را شخص رئیس‌جمهور و در غیاب ایشان معاون اول به عهده بگیرند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر مسئولیت این کمیسیون بر عهده راه و شهرسازی است، بیان کرد: وزارتخانه‌ها و حداقل دوازده دستگاه عضو این کمیسیون هستند که باید از جایگاه بالاتری بر این کمیسیون نظارت و پیگیری شود.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه دولت این لایحه را پس گرفت و هنوز علت آن را بیان نکردند، افزود: توصیه ما به دولت این است اگر این لایحه اصلاحاتی دارد باید با اصلاحاتش به مجلس فرستاده شود تا با نظرات کارشناسی دولت و مجلس قوانینی را تصویب کنیم که با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط، فضایی ایجاد کنیم تا ازاین‌پس شاهد این‌گونه حوادث دل‌خراش نباشیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اگر این لایحه را دولت ارائه ندهد، مجبور هستیم به‌صورت طرح آن را به مجلس بیاوریم و در مورد آن بحث کنیم تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha