• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96062715388
  • خبرنگار : 71503

هنوز قانونی برای تغییر این نام وجود ندارد

هنوز قانونی برای تغییر این نام وجود ندارد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی معتقد است: متاسفانه همچنان نام پژوهشگاه «میراث فرهنگی و گردشگری» است و بعد از گذشت این همه سال که صنایع دستی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادغام شده است، هنوز قانونی برای تغییر نام پژوهشگاه وجود ندارد!

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جدا بودن پژوهشکده هنرهای سنتی از بدنه معاونت صنایع دستی، توضیح داد: دو مسئله در این زمینه وجود دارد؛ یکی این‌که دیدگاه‌های ما با هم یکی نیست، معاونت صنایع دستی معتقد است صنایع دستی باید از تکرار کردن کارهای موزه‌ای درآید و کارهای به‌روز با طراحی نوین برای مصرف عمومی انجام دهد، اما در پژوهشکده می‌خواهند کارهای موجود در موزه‌ها در رشته‌های مختلف را بازتولید کنند.

او ادامه داد: پژوهشکده بیشتر روی هنرهای سنتی تاکید دارد و ما بیشتر روی صنایع دستی. بخش تجاری معاونت صنایع دستی قوی‌تر است و در پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بخش فرهنگی قوی‌تر است. حوزه کاری و نظریه‌های ما نیز یکی نیست و از نظر ساختاری هم جدا هستیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار کرد: متاسفانه رابطه نهادینه ساختارمندی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارتباط بین معاونت صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی و همچنین گردشگری و پژوهشگاه ایجاد نشده است. به همین دلیل، به‌لحاظ سلیقه‌ها این‌ دو می‌توانند از همدیگر دور یا به‌هم نزدیک شوند. ما می‌توانیم از پتانسیل پژوهشگاه به‌خوبی استفاده کنیم، اما این اتفاق به‌دلیل ساختار موجود رخ نمی‌دهد.

نامورمطلق با بیان این‌که این دو باید به‌شکل ساختارمند به‌هم متصل شوند، نه با سلیقه مدیرهای مختلف، گفت: باید یک روز اعضای شورای معاونان و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنار هم جمع شوند و درباره ارتباط ساختارمند میان پژوهشگاه، صنایع دستی و گردشگری بازاندیشی کنند.

به گزارش ایسنا، سه سالی می‌شود که مجموعه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از معاونت صنایع دستی توسط دری شیشه‌ای جدا شده و این بخش جداکننده حدود یک‌ماه است که با صدای اذان ظهر و ساعت ناهار برداشته می‌شود تا پرسنل پژوهشکده هنرهای سنتی بتوانند در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تردد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha