• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96071709249
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان:

ظرفیت IT باید در دولت دوازدهم بیشتر بروز کند

ظرفیت IT باید در دولت دوازدهم بیشتر بروز کند

ایسنا/اصفهان رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان گفت: امیدواریم توسعه دولت الکترونیک در دولت دوازدهم شتاب بیشتری بگیرد، زیرا دولت الکترونیک می‌تواند به سرعت، دقت و شفافیت امور کمک جدی کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اطرج امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری (اتوکام 2017) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه در سال‌های گذشته تشکیل شده است، افزود: نمایشگاه اتوکام، بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات در استان و دومین رویداد این حوزه در کشور پس از نمایشگاه الکامپ تهران است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با بیان اینکه به عنوان مجری این نمایشگاه معتقدیم تمام فعالان این صنعت باید در نمایشگاه حضور داشته باشند، ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه دولت الکترونیک شده است و نباید از این موضوع غافل باشیم. با توجه به اینکه دانشگاه‌ها تولید کننده سرمایه انسانی جامعه هستند و استان دارای 30 هزار دانشجو در این رشته است باید یکی از محورهای اصلی خود را این بخش قرار دهیم.

اطرج با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایلوت شهر هوشمند انتخاب شده است، اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد. هم‌چنین امسال کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته این بخش از جمله ظرفیت‌هایی است که هنوز آزاد نشده است و در جلسه شورای سیاست‌گذاری در این زمینه صحبت‌هایی شده است و امیدواریم امسال با برون‌کرد قوی‌تری در نمایشگاه حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به چرخش از توسعه زیرساخت‌ها به ظرفیت IT در دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم تلاش‌های بسیاری برای توسعه زیرساخت‌ها انجام شد و در دولت دوازدهم امیدواریم ظرفیت IT  بیشتر بروز پیدا کند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه این است که فعال‌ساز سایر صنایع است، اما بقیه صنایع، فقط خود را نشان می‌دهند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان افزود: امیدواریم شرکت‌هایی که از طریق IT اقدامات موثری را انجام داده‌اند در این نمایشگاه بتوانند ظرفیت‌های خود را نمایش دهند. واگذاری امور به بخش خصوصی، شکستن تمرکز از مرکز و جاری ساختن به سمت استان‌ها و ... از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

اطرج اضافه کرد: امیدواریم توسعه دولت الکترونیک در دولت دوازدهم شتاب بیشتری بگیرد، زیرا دولت الکترونیک می‌تواند به سرعت، دقت و شفافیت امور کمک جدی کند. هم‌چنین می‌تواند برای کاهش امور استانی، آلودگی هوا و ... مفید باشد.

وی با بیان اینکه فضایی که در نمایشگاه داریم در خور و شأن فضای نمایشگاه بین‌المللی نیست، تصریح کرد: امیدواریم به زودی فضای جدید آماده شود تا بتوانیم حداقل بالای 10 هزار متر فضا داشته باشیم، اما در حال حاضر یک فضای چهار هزار متری و سه سالن در اختیار ما است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با بیان اینکه نباید از رکود بازار غافل باشیم، ادامه داد: شرایط اقتصادی مناسبی حاکم نیست و زمانی که عمده تصمیم‌گیری‌ها  و خریدها در تهران است، شرکت‌ها چندان تمایلی به حضور در نمایشگاه استانی ندارند.

اطرج در پاسخ شوال خبرنگار ایسنا در حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه کامپیوتر استان  خاطر نشان کرد: تمرکز پروژه‌ها در تهران است، شرکت‌های فعالی در نمایشگاه الکامپ تهران حضور پیدا می‌کنند، ولی علاقه‌ای به حضور در نمایشگاه اتوکام اصفهان ندارند که در این راستا باید مسئولان دولتی کمک کنند تا جذابیت بیشتری برای نمایشگاه استان ایجاد شود و بتوانیم بازارسازی خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این باید نمایشگاه با رویکرد تخصصی‌تر برگزار شود، افزود: شرکت‌های باید با حوزه‌بندی تخصصی وارد شوند و تقسیم‌بندی فضا بر اساس حوزه‌های فعالیت آنها انجام گیرد. هم‌چنین صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند وام‌های کم‌بهره و طولانی‌مدت پرداخت می‌کند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان ادامه داد: مکاتباتی را با خواهر خوانده‌های اصفهان در زمینه حضور در این نمایشگاه داشته‌ایم تا بتوانیم مشارکت‌کننده خارجی داشته باشیم. هم‌چنین سال گذشته یکی از پایه‌گذاران صنعت ICT  هند را دعوت کردیم که به دلایلی  امکان حضور در نمایشگاه را نیافت ولی امسال امیدواریم در نمایشگاه حضور داشته باشد.

اطرج خاطر نشان کرد: در بیشتر تیم‌هایی که به اصفهان وارد شدند نمودی از ICT  را نداشتیم و بیشتر این تیم‌ها بحث ارزیابی را داشتند و کمتر منجر به سرمایه‌گذاری شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مسئولیت نظم‌بخشی و سامان‌دهی تمام فعالیت‌های تجاری، رایانه‌ای را دارد و مسئول برگزاری نمایشگاه‌های کامپیوتر است. برگزاری سیمنارهای تخصصی در نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha