• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96071910595

در جلسه‌ی دبیر جشنواره تئاتر کودک با مسوولان همدان چه گذشت؟

در جلسه‌ی دبیر جشنواره تئاتر کودک با مسوولان همدان چه گذشت؟

مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دیدار و درباره همکاری‌های این دو اداره کل برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و بخش تئاتر دانش‌آموزی جشنواره به گفت و گو نشست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان،در این نشست که روز گذشته 18 مهر ماه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، فاضل عبادی رئیس جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: هدف گذاری همدان در دولت تدبیر و امید اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان است، زیرا اولویت برای تعلیم و تربیت با این قشر است.

وی با بیان اینکه "هدف ما تبدیل همدان به قطب فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوان است به بخشی از فعالیت‌های ارشاد در این رویکرد همچون برگزاری جشنواره تصویر سازی آیات، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان،  برگزاری نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان و ... اشاره کرد.

عبادی ضمن توضیح بخش‌های مختلف جشنواره تاکید کرد که همچون سال‌های گذشته هر نمایش یک اجرای صبح ویژه مدارس خواهد داشت.

مریم کاظمی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با اشاره به آغاز مرحله بازبینی نمایش‌های بخش دانش آموزی و تاکید بر تاثیر دانش تئاتر و فعالیت‌های گروهی در مدارس پیشنهاد داد در آموزش و پرورش کارگروهی برای بازدید منظم دانش آموزان مدارس از اجراهای صبح جشنواره تشکیل شود.

وی نقد و نظر کارشناسان امور تربیتی را لازمه برگزاری هرچه بهتر جشنواره دانست و تاکید کرد: پس از برگزاری هر جشنواره بهترین زمان برای طرح نظرات و ارزیابی کارشناسان آموزش و پرورش درباره جنبه‌های آموزشی نمایش‌های اجرا شده در جشنواره خواهد بود. 

مصطفی خزائی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه رشد و تعالی فرهنگی و هنری دانش آموزان را یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش استان بر شمرده و نقش رویدادهای هنری را مورد توجه قرار داد.

وی بر تعامل هرچه بیشتر این اداره کل با برگزار کنندگان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرده و حضور دانش آموزان در بخش ویژه تئاتر دانش آموزی را یکی از ویژگی های این جشنواره دانست. 

در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی در آموزش و پرورش برای ارتباط منظم کارشناسان و مربیان با جشنواره شکل بگیرد.

در بخش دیگر نیز مباحثی همچون هماهنگی دقیق برای بازدید دانش اموزان و مربیان از نمایش‌ها ، ایاب و ذهاب،چگونگی ارزیابی آثار دانش آموزی،کارگاه‌های آموزشی جشنواره برای مربیان آموزش و پرورش ، معرفی اساتید تئاتر از سوی جشنواره به آموزش و پرورش برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی سالانه و تفاوت‌های تئاتر حرفه ای و دانش‌آموزی مطرح شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۱۹ ۱۴:۴۰

دبیر کودک همدان خانم مریم کاظمی هستش ولی اول خبر خانم مریم معترف نوشته شده است