• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96080704047
  • منبع : نمایندگی خوزستان

در شورای اجتماعی خوزستان مطرح شد:

کدام شهرهای خوزستان بیشترین کودکان کار و خیابان را دارند؟

کدام شهرهای خوزستان بیشترین کودکان کار و خیابان را دارند؟

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در اجرای طرح آموزش و حمایت از کودکان کار و خیابانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم و حتی زمانی که برای درمان این کودکان به مراکز درمانی مراجعه می‌کردیم مبلغ زیادی را از ما طلب می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا صدیق‌راد در جلسه شورای اجتماعی استان که امروز (7 آبان‌ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان اهواز جهت ساماندهی کودکان کار و خیابانی طرح آموزش و حمایتی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های مختلف با موفقیت انجام شد و اگر این کار استمرار پیدا کند بسیاری از مشکلات کودکان کاسته خواهد شد.

وی افزود: اگر شهرداری همکاری کند در کیانپارس خصوصا فلکه اول آن که کودکان زیادی در آن‌جا تکدی‌گری یا کار می‌کنند می‌توان بنرها و تابلوهای آموزشی قرار داد. راهبرد ما این است که فرصتی برای این افراد ایجاد کنیم تا کودکی کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: طبق آیین‌نامه، در خصوص ساماندهی کودکان کار 11 دستگاه باید همکاری کنند که وظایف هر دستگاه مشخص است. مثلاً اگر کودکی شناسایی شد باید به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی و تحت حمایت این اداره قرار بگیرد.

صدیق‌راد ادامه داد: در اجرای طرح آموزش و حمایت از کودکان کار و خیابانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم و حتی زمانی که برای درمان این کودکان به مراکز درمانی مراجعه می‌کردیم مبلغ زیادی را از ما طلب می‌کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان اظهار کرد: در اجرای طرح آموزش و حمایت کودکان کار و کودکان خیابانی 94 کودک در سطح کیانپارس شناسایی کردیم. سپس این کودکان را آموزش دادیم تا اگر به هر دلیلی در خیابان حضور دارند دچار آسیب اجتماعی نشوند. در ابتدا کار را به یکی از موسسات خیریه سپردیم و از شناسایی 94 کودک به 211 کودک در  پایان سال گذشته رسیدیم.

وی افزود: شناسایی این کودکان از کیانپارس به میدان نخل و چهارشیر توسعه داده شد و تاکنون 105 کودک با آدرس و کد ملی دقیق شناسایی و سامان‌دهی شده‌اند و در حال حاضر این کودکان در سطح خیابان‌ها حضور ندارند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به خدماتی که به خانواده‌های کودکان کار و کودکان خیابانی که شناسایی و سامان‌دهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌های دیگر و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با مجموعه فنی و حرفه‌ای داشتیم، کودکانی را که نزدیک به 18 سال داشتند آموزش دادیم. همچنین نیازسنجی این خانواده‌ها انجام شد و به خانواده‌هایی که دچار مشکلات مالی بودند کمک‌های بلاعوض جهت مسکن، امرار معاش و درمان ارائه شد.

عباسی با بیان اینکه در ادامه کار شهرستان‌هایی که در بحث کودکان کار چالش‌برانگیز بودند شناسایی شدند، تصریح کرد: آبادان، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان دارای کودکان کار خیابانی زیادی هستند که تاکنون 942 کودک در اهواز و این شهرستان‌ها شناسایی شده‌اند و خدماتی مختلفی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری همکاری لازم را داشته باشند قادر خواهیم بود با کارهای فرهنگی به گونه‌ای پیش برویم که تا پایان سال کودکان خیابانی در سطح خوزستان وجود نداشته باشند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha