• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96090200838
  • منبع : نمایندگی لرستان

روی صادرات مخفی کار شود

روی صادرات مخفی کار شود

ایسنا/لرستان نایب رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: باید روی صادرات مخفی کار کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس اشکان تقی‌زاده در رویداد پنجم که به همت سازمان تجاری‌سازی و فناوری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته تمامی علوم را یک نفر می‌آموخت و به وی علامه می‌گفتند اما امروز علوم، تخصص‌گرایی شده و عملکردها نیز به مراتب بهتر شده است. 

وی به حجم بالای تخصص‌گرایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری دورهمی‌ها هم‌افزایی این تخصص‌ها برای پیشبرد بهتر اهداف است. 

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: قبل از جنگ جهانی اول بازارها تولیدمحور بودند اما هم اکنون چندین تولید از یک محصول خاص در فروشگاه‌ها وجود دارد و مشتری می‌تواند انتخاب کند. در همین راستا باید تولیدکننده بررسی کند مشتری و بازار چه می‌خواهد. 

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت مدیریت صادرات لرستان با بیان اینکه برای تولید ابتدا باید نیاز بازار را سنجید، ادامه داد: در شرکت‌ها و کارخانجات قسمتی تحت عنوان مرکز بررسی رفتار مصرف کننده وجود دارد که کارکنان آن عمدتاً فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت بازرگانی و MBA هستند. کار این افراد انجام تحقیقات بازاریابی بوده چراکه هم اکنون بازارها تخصصی شده است. 

وی با تأکید بر اینکه باید روی صادرات مخفی کار کرد، بیان کرد: گردشگرانی که به منطقه‌ای وارد می‌شوند با خود سوغات می‌برند که از آن به عنوان صادرات پنهان یاد می‌شود. 

تقی‌زاده استراتژی را بررسی وضعیت موجود و اهداف مدنظر عنوان کرد و افزود: برای هر کاری وضعیت موجود را باید سنجیده و توانمندی‌ها را بشناسیم. در ادامه باید بررسی کرد که محصول ما برای بازار جذابیت دارد یا نه و فرصت‌های آن را باید شناسایی کرد. 

نایب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق خرم‌آباد ادامه داد: در همین راستا می‌توان از رایزن‌های در کشورهای مختلف مشاوره گرفت و اطلاعاتی در این زمینه به دست آورد. 

وی با بیان اینکه در فروش محصول ابتدا باید به بازارهای داخلی توجه کرد، گفت: نباید بازار داخل را از دست داد. 

تقی‌زاده یادآور شد: گاهی بعد از ورود محصول به بازار دیده می ‎ شود که فیدبک خوبی نداشته برای همین می‌بایست علت را بررسی کرد. 

 مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت مدیریت صادرات لرستان گفت: مهارت‌ها و اصول و فنون بازار را باید یاد گرفت و روی آن نیز نظارت داشت؛ سپس برای ایجاد کسب و کار برنامه‌ریزی کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha