• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96091910425
  • منبع : نمایندگی لرستان

بدرقه پیکر کوهنوردان خراسانی در شهرستان ازنا

بدرقه پیکر کوهنوردان خراسانی در شهرستان ازنا

ایسنا/لرستان پیکر کوهنوردان خراسانی لحظاتی پیش در شهرستان ازنا تشییع و بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی اجساد هفت کوهنورد خراسانی به همراه پیکر امان‌الله جوکار راهنمای الیگودرزی گروه که در حادثه سقوط بهمن اشترانکوه جان باختند دقایقی پیش با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان ازنا تشییع و بدرقه شد.

جسد هفت کوهنورد خراسانی از مقابل فرمانداری به سوی میدان نماز شهر ازنا بدرقه و سپس راهی مشهد شد.

در حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه که بامداد پنج شنبه گذشته رخ داد، متاسفانه 9 کوهنورد از این گروه 15 نفره، جان باختند که جسد هشت نفر پیدا شده و پیکر سید علی حسینی همچنان مفقود است و عملیات جستجوی امروز نیز برای پیدا کردن وی بی‌نتیجه بود.

 سید موسی خادمی، استاندار لرستان به مناسبت درگذشت 9 نفر از کوهنوردان مشهدی و لرستانی در جریان سقوط بهمن در ارتفاعات 2200 متری دره دایی اشترانکوه پیامی به شرح زیر صادر کرد.

"درگذشت جمعی از کوهنوردان خراسانی و لرستانی در جریان سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه باعث تاسف و اندوه فراوان شد.

از اولین ساعات وقوع این حادثه ناگوار، شورای عالی مدیریت بحران استان لرستان با بکار گیری تمامی امکانات تیم های کوهنوردی ، هلال احمر ، اورژانس 115 و هیات های کوهنوردی و تامین امکانات و تجهیزات مورد نباز و بکار گیری دو فروند بالگرد ، عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان را شروع کردند و خوشبختانه توانستتد جان 6 نفر از کوهنوردان را نجات داده  و بعد از مشخص شدن محل سقوط بهمن ، عملیات جستجوی مفقودان را آغاز کنند.

 آنان در شرایط بسیار سخت منطقه و در شیب تند دره و سرمای شدید، در کمترین زمان ممکن ، اجساد  8 نفر از جانباختگان این حادثه غم بار را پیدا و به زادگاهشان انتقال دادند و تلاش برای یافتن یکی دیگر از مفقودان عزیز  این حادثه همچنان ادامه دارد.
لازم است از تمامی کسانی که در طول  48 ساعت گذشته  بصورت شبانه روزی، خطر را به جان و دل پذیرفتند و بخاطر تسلی خاطر خانواده های داغدار این عزیزان از هیچ کوششی فروگذار نبودند کمال تشکر را داشته و برای آمرزش روح ورزشکاران کوهنورد جان باخته در این حادثه، از درگاه ایزد منان آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای خانواده های مصیبت دیده این عزیزان، صبر جزیل و تحمل این مصیبت جانکاه را  خواهان باشم. خداوند روح همه کوهنوردان جان باخته را قرین و رحمت و شادی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha