• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96092111653
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برگزاری دومین نمایشگاه انفرادی خالق نوای جهله در تهران؛

کمالی: این بار نقش‌نگاره‌هایم آبستن ریتم‌های گرم جنوبی است

کمالی: این بار نقش‌نگاره‌هایم آبستن ریتم‌های گرم جنوبی است

ایسنا/هرمزگان دومین نمایشگاه انفرادی خالق نوای جهله در گالری نگر تهران در حال برگزاری است.

موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص افزود: نخستین نمایشگاهِ برون استانی‌ام را با درون‌مایه‌ی  جهله،  تابستان سال گذشته در گالری نگر تهران به نمایش گذاشتم.

وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه نقاشی‌ام را با خاک‌های رنگی هرمز و نوارهای دست‌بافت زنان هرمزگانی روی تابلو در موزه‌ی مردم‌شناسی خلیج‌فارس و دومین نمایشگاهِ نقاشی‌اش را با موضوع خشک‌سالی و آب در تابستان سالجاری در گالری مرداد بندرعباس برگزار کردم، تصریح کرد: اکنون نمایشگاهی با عنوان "جهله نگاری" که برگرفته از افسانه‌ها و باورهای مردمش بوده و در آن رنگ و موسیقی درهم‌آمیخته شده‌اند، را به معرض دید قرار داده‌ام.

کمالی اضافه کرد: نقش و نگارهایی که در بافت زندگی جنوب و دریا جریان دارد و "جهله" این کوزه مدورِ گِلی که روزی رقصِ موزون آب را بر سرِ زنان جنوب به نوش جان می‌رساند.

وی اضافه کرد: این بار نقش‌نگاره‌هایم آبستن ریتم‌های گرم جنوبی است که به این آب‌وخاک دل‌بستگی دارد چرا که در جنوب رنگ و موسیقی و زندگی جریان دارد.

خالق نوای جهله با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 19 تا 22 آذر در گالری نگر تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال مناسب علاقه‌مندان روبه‌رو شده است.

کمالی با بیان اینکه در این نمایشگاه جهله هایی که برای نواختن به‌عنوان ساز مهیا شده‌اند، جهت فروش به علاقه‌مندان به عرضه درآمده است، اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه "ژوبین عسکریه" یکی از اولین نوازندگان و سازندگان ساز دیجیریدو در ایران به اجرای دو نوازی با بنده(ساز جهله) پرداخت.

وی در پایان گفت: همچنین اجرای مشترک بنده با فاضل پیش نیز تا اختتامیه نمایشگاه در برنامه‌ام قرار دارد و امیدوارم که برای علاقه‌مندان جالب‌توجه باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha