• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96092614563
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه عنوان کرد

وضعیت هانیه رو به بهبودی است/خانه 1175 مددجو در مناطق زلزله زده نیازمند بازسازی است

وضعیت هانیه رو به بهبودی است/خانه 1175 مددجو در مناطق زلزله زده نیازمند بازسازی است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت هانیه بهتر است، گفت: خانه 1175 مددجوی بهزیستی در زلزله تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر امید قادری در نشست خبری که امروز (26 آذر) برگزار شد با اشاره به اینکه حمایت‌های بهزیستی از حادثه دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: هر روز جلسه ستاد بحران برای حمایت از آسیب دیدگان برگزار و اطلاعات ما در مورد اقداماتی که باید انجام دهیم به روز می‌شود.

وی از آسیب‌های متعدد این زلزله یاد کرد و افزود: تاکنون 118 نفر معلول ناشی از این زلزله شناسایی شده که نوع و شدت معلولیت آنها متفاوت است و انواع جسمی و حرکتی، بینایی، روحی و روانی و ... را از درجات ضعیف تا شدید شامل می‌شود.

قادری تاکید کرد: اکثر این افراد اکنون در مراکز بهزیستی هستند و از خدمات مختلف برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه شدیدترین معلولیت ایجاد شده را مربوط به افرادی دانست که ضایعه نخاعی شدند و افزود: تعداد این افراد 18 نفر بود که دو نفر از آنها در بیمارستان فوت کردند.

به گفته این مسئول، 16 معلول ضایعه نخاعی دیگر تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت و یا در کرمانشاه اسکان می‌یابند و خدمات تخصصی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... را دریافت می‌کنند و یا اگر اصرار داشته باشند با کلیه تجهیزات مورد نیاز و کانکس برای اسکان به منطقه خود برمی‌گردند.

قادری در خصوص آخرین وضعیت هانیه دختر 13 ساله ای که بخاطر نجات جان خواهرش زیر آوار ماند و مصدوم شد نیز خاطرنشان کرد: وضعیت هانیه بهتر است و امید برای بهبودی او رو به افزایش است.

وی از اعلام آمادگی بهزیستی برای پذیرش هانیه در مراکز بهزیستی خبر داد و افزود: اما در نهایت قرار شده برای او خانه بگیرند و ما هم همه خدمات و حتی حق پرستاری را در منزل به او ارائه می‌کنیم.

111 زن سرپرست خانوار نیازمند حمایت جدی هستند

مدیرکل بهزیستی دز خصوص زنان بی‌سرپرست مناطق زلزله زده نیز افزود: یکصد ویازده زن بی سرپرست منطقه نیازمند حمایت جدی هستند، این افراد یا در زلزله سرپرست خود را از دست دادند یا قبل از این هم بی سرپرست بودند، اما اکنون شرایط آنها بدتر شده است.

قادری تعداد زنانی که در این زلزله همسر خود را از دست دادند و واجد شرایط دریافت مستمری هستند(از جای دیگر حقوق همسرشان را دریافت نمی‌کنند) را 34 نفر اعلام کرد.

13 کودک بی سرپرست شدند

وی ادامه داد: در جریان این زلزله 13 کودک هر دو والد خود را از دست دادند. یک کودک هم معلول مجهول الهویه است که در مرکز کودکان نگهداری می‌شود.

به گفته این مسئول، اکثر کودکانی که هر دو والد خود را از دست دادند در کنار بستگان خود زندگی می‌کنند، اما تیم‌های اورژانس اجتماعی مرتب آنها را رصد می‌کنند تا اگر نیاز بود به مراکز بهزیستی منتقل شوند.

100 هزار نفر خدمات روانشناسی دریافت خواهند کرد

قادری یکی دیگر از خدمات بهزیستی برای مناطق زلزله زده را اعزام 106 روانشناس دوره دیده و بومی به مناطق اعلام کرد که قرار است تا پایان سال به حدود 100 هزار نفر از زلزله زدگان ارائه خدمات داشته باشند.

وی اظهار کرد: این افراد تا کنون به 19 هزار و 300 نفر خدمات دادند، اگر افراد نیاز به مداخله تخصصی تر داشته باشند اورژانس اجتماعی پای کار می‌آید و اگر روان درمانی برای آنها جواب نداد برای درمان دارویی به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه این شیوه روانشناسی را یک روش جدید دانست که برای اولین بار در کشور به این صورت ساماندهی شده به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

تخریب 1175 منزل مددجویان

قادری در خصوص وضعیت منازل آسیب دیده مددجویان زلزله زده نیز یادآوری کرد: 1175 منزل به طور کامل خراب شده و نیازمند بازسازی است که مشکلی برای بازسازی آنها با کمک سایر بخش‌ها نداریم و اعتبار مورد نیاز این کار نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه برای همه مهدکودک‌های تخریب شده نیز کانکس تامین شده و شهریه کودکان نیز تا پایان سال رایگان است، تصریح کرد: 31 مهدکودک در قالب 39 کانکس برقرار شده و در این مهدها یک وعده غذای گرم نیز به کودکان داده می شود.

مدیر کل بهزیستی تعداد کانکس‌هایی که تاکنون با همکاری بهزیستی برای مناطق زلزله زده ارسال شده را نیز 364 مورد اعلام کرد  که عمدتا حاصل کمک خیرین و از طریق بهزیستی استان‌های دیگر بوده است.

به گفته این مسئول، چهار میلیارد ریال نیز برای تامین کانکس مددجویان زلزله زده در نظر گرفته شده که قرار است کانکس‌های خوب و با امکانات کافی برای آنها ساخته شود.

قادری گفت: در مجموع 8400 معلول و 3370 مددجوی اجتماعی ( سالمند، زن سرپرست خانوار و ...) در مناطق زلزله زده استان بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha