• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96092715215
  • منبع : نمایندگی قزوین

ارائه خدمات درمانی به 10 هزار زلزله‌زده منطقه غرب کشور

ارائه خدمات درمانی به 10 هزار زلزله‌زده منطقه غرب کشور

ایسنا/قزوین مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با استقرار بیمارستان صحرایی به 10 هزار زلزله‌زده منطقه غرب کشور خدمات درمانی ارائه شد.

به گزارش ایسنا، «ایرج زاهدپور» مدیرکل مدیریت بحران در جلسه شورای مدیریت بحران و شورای تأمین استان قزوین اظهار کرد: بیمارستان‌های صحرایی که در شهرستان ثلاث‌باباجانی استان کرمانشاه توسط استان قزوین مستقر شده‌اند با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط نیروهای هلال‌احمر و اورژانس استان تاکنون به 10 هزار نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

وی گفت: بیش از 250 کامیون اجناس و اقلام کمک‌های مردمی استان قزوین، از طریق دستگاه‌ها و با هماهنگی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال‌شده است.

زاهدپور تصریح کرد: 5 هکتار بافت فرسوده در حریم شهرها داریم که باید با تشویق ساخت‌وساز کنیم و استحکام‌سازی را داشته باشیم تا در مقابله با حوادث خسارت‌های کمتری متوجه این مناطق شود و در روستاها هم باید این رویه وجود داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به برنامه‌ریزی برای مقابله با حوادث زیاد طبیعی خاطرنشان کرد: نیاز به یک بانک اطلاعاتی از مناطق مختلف استان برای پیش‌بینی و امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی داریم که با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: ریزگردها به مسأله بسیار نگران‌کننده در استان تبدیل‌ شده که باید در بحث جلوگیری از ریزگردها توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چون یک تهدید جدی برای استان قزوین است و همه دستگاه‌های در این خصوص باید همت ویژه‌ای داشته باشند.

زاهدپور با اشاره به‌ضرورت پیشگیری از سرمازدگی در استان قزوین یادآور شد: بیشترین خسارت در 10 سال گذشته از سرمازدگی متوجه استان شده است و باید در این خصوص جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشد و از روش‌های نوین برای جلوگیری از سرمازدگی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha