• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96102412914
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اولویت توزیع منابع بانکها به سمت تولید باشد

اولویت توزیع منابع بانکها به سمت تولید باشد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در توزیع منابع اولویت حرکت به سمت تولید باشد.

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ما به دنبال پول پاشی نیستیم و هدفگذاری توزیع تسهیلات با حرکت صحیح و بر مبنای تخصیص در راستای تولید ضروری است.

وی با بیان اینکه فعالیت بهتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید لازم است، بیان کرد: وضعیت برخی از بانک های استان در پرداخت تسهیلات مناسب نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات ثبت مشخصات و اطلاعات بانک هایی که تسهیلات مستقیم پرداخت کرده اند در سامانه ضروری است، خاطرنشان کرد: بانک‌هایی که پرداخت مستقیم ندارند باید نسبت به پرداخت در این حوزه اقدام کنند.

احمدی تصریح کرد: برای بانک‌هایی که تا پایان سال نسبت به پرداخت مناسب تسهیلات اقدام نکنند با الزام دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با دولت نسبت به جابه جایی و انتقال حساب‌ها به بانک های فعال در پرداخت تسهیلات، محدودیت ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات با درصد پایین ادامه داد: این تسهیلات باید با کار کارشناسی و برنامه ریزی صحیح به تولید واقعی منجر شود و از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم. همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دلایل عدم مراجعه متقاضیان تسهیلات رونق تولید به بانک ها را بررسی و ارائه خواهد کرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز از معرفی ۳۸۶ طرح و واحد تولیدی به بانک های استان در راستای دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد.

به گزارش ایسنا، داریوش دیودیده یکشنبه، 24 دی ماه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: ۵۵۳ طرح و واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید در ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸۶ طرح و واحد با برآورد ۲۵۳ میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی به بانک ها معرفی شدند.

وی از پرداخت ۶۲ مورد تسهیلات رونق تولید با ۳۱۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان کرد: در سامانه ثبت نام، امکان ثبت نام برای رونق تولید غیرفعال شده است، اما در حوزه بازسازی و نوسازی و همچنین رونق گردشگری امکان فعالیت وجود دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحد های صنعتی متقاضی تسهیلات رونق را ۸۹ واحد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، با معرفی ۷۶ واحد به بانک ها،  ۲۷ واحد به شعب مربوطه ارجاع  شده اند. ۲۰ واحد صنعتی نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده و دریافت تسهیلات توسط ۱۹ واحد محقق شده است.

وی با اشاره به طرح های صنعتی با پیشرفت  بالای ۶۰ درصد ادامه داد: ۷۴ واحد متقاضی در این بخش وجود دارد که ۵۳ واحد به بانک ها معرفی شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۶ تقاضا به شعبه ارجاع شده است که برای ۱۰  مورد نسبت به تکمیل مدارک اقدام شده و ۹ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha