• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96102714432
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نیاز قشم به ایجاد مرکز خون بند ناف، Telemedicine و سرطان سینه

نیاز قشم به ایجاد مرکز خون بند ناف، Telemedicine و سرطان سینه

ایسنا/هرمزگان رییس اداره آموزش معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد مرکز دریافت خون بند ناف نوزاد، پزشکی از راه دور یا Telemedicine و همچنین کنترل و درمان سرطان سینه در قشم مورد نیاز است.

انسیه موذنی در حاشیه بازدید مسئولان جهاد دانشگاهی کشور و استان و همچنین معاون موسسه رویان کشور از ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: به دلیل ازدواج های فامیلی و وجود افراد معلول فراوان، ایجاد بانک خون بند ناف نوزاد با همکاری موسسه رویان می‌تواند به بسیار از مشکلات درمانی و سلامت منطقه کمک کند.

وی با بیان اینکه با ایجاد این مرکز و با هزینه ای بسیار کم می توان آینده یک خانواده تضمین کرد، افزود: در صدد هستیم تا در صورت امکان و با استفاده از بیمه تکمیلی، ضمن پایین آوردن هزینه های نگهداری خون بند ناف، به بسیاری از مشکلات درمانی و پزشکی چیره شویم.

رییس اداره آموزش معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از آمادگی و وجود ظرفیت منطقه آزاد قشم برای Telemedicine یا پزشکی از راه دور خبر داد و افزود: با ظرفیت‌های موجود در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم، می‌توان نسبت به ایجاد این مرکز با هزینه‌ای اندک و خدمات گسترده برای خانواده‌هایی که نیاز به مراجعه مداوم به بیمارستان یا مراکز درمانی دارند، اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به گسترش بیماری سرطان در جنوب کشور، ایجاد مرکز درمانی سرطان سینه را مورد نیاز دانست و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری موسسه رویان، به سمت درمان سلول‌های سرطان سینه برویم و از پرتودرمانی و شیمی درمانی برای کنترل این بیماری فاصله بگیریم.

موذنی در پایان گفت: از جمله اهداف پزشکی از راه دور یا Telemedicine در بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم، دسترسی بهتر به پزشکان جهت مشاوره، در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت هدایت معاینات خودکار، کاهش هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی، ایجاد خدمات مراقبت پزشکی (در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع)، کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی می‌باشد. پزشکی از راه دور شامل مشاوره از راه دور، آموزش الکترونیکی پایش از راه دور، جراحی از راه دور، درمان امراض پوستی از راه دور، تصویربرداری التراسوند از راه دور، آسیب‌شناسی از راه دور، درمان اختلالات شناختی از راه دور است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha