• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96110301763
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

پرستاران، فرشتگان بی‌ادعا...‌ + فیلم

پرستاران، فرشتگان بی‌ادعا...‌ + فیلم

ایسنا/هرمزگان پرستار، واژه آشنایی است که ناخودآگاه هر شنونده‌ای را به یاد آرامش و به یاد شخصی می‌اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز داریم، یاری‌رسانمان است؛ انسان‌های بی‌ادعایی که خالصانه کار می‌کنند و تمام تلاش خود را معطوف می‌سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به‌آرامی سپری کنند، این واژه آدمی را به یاد مفاهیم دیگری هم می‌اندازد، یاد شب‌بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه‌ای لبخند از سیمایشان دور نمی‌شود .

 به گزارش ایسنا،‌ بدون تردید جامعه پرستاری، با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی دست‌وپنجه نرم می‌کند و توجه مردم و مسئولان به این مسائل، پرستاران را ازنظر روحی، تقویت کرده تا بهتر بتوانند به شغل مقدس خود بپردازند.

خبرنگاران ایسنا، به بهانه فرارسیدن روز پرستار به بیمارستان امام رضا (ع) بندرعباس رفته و به گفت‌وگو با تعدادی از پرستاران و بیماران این بیمارستان پرداختند .

یکی از پرستاران بخش سی‌سی‌یو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سه سال سابقه کار پرستاری دارد و یک سال است در این بخش مشغول به کار است، در خصوص سختی‌های این کار، اظهار کرد :‌جدای از شیفت‌های شب، شب‌بیداری‌ها و دیگر سختی‌های این شغل، حس هم دردی با بیماران سختی‌های احساسی بسیار زیادی را برایمان ایجاد می‌کند .

عامری در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه شغل پرستاری به‌طور مستقیم با جان انسان‌ها سروکار داشته و علاوه بر سختی‌های کاری، مسئولیت اخلاقی بسیار بالایی دارد ازنظر مالی حق واقعی پرستاران ادا نشده است‌ .

سرپرستار بخش زنان نیز در گفت‌وگو با ایسنا که 16 سال سابقه کار دارد، بیان کرد: شغل ما با خاطرات خوب و بد، غم‌ها و شادی‌های بسیار زیادی عجین است و پا به‌پای تمام بیماران و خانواده‌هایشان به معنای واقعی در غم و شادی‌شان شریک هستیم‌ .

زهره نجفی با اشاره به اینکه کادر درمان سختی‌های بسیاری را پیش رو دارد، افزود: با تمام سختی‌های کاری به‌خصوص در شیفت‌های شب و شیفت‌های شلوغ، اولویت ما بیماران است و در تمام شرایط تمام تلاشمان این است که کارمان که خدمت‌رسانی به بیماران است را به نحو احسن انجام دهیم‌ .

وی با بیان اینکه پرستاران به علت ویژگی‌های اخلاقی که دارند و باوجود تمام سختی‌های شغلی و درآمد پایین نسبت به این سختی‌ها همیشه قانع و شاکر هستند، تصریح کرد: از بیماران و مراجعین خواهشمندم هنگام مراجعه درک کنند که بیماران بدحال دیگری هم در بیمارستان هستند که وضعیت اورژانسی‌تری دارند و چند دقیقه غفلت در کار می‌تواند زندگی آن‌ها را به خطر بیندازد و با صبوری و ایمان به اینکه پرستاران با تمام آنچه در توان دارند در خدمتشان هستند، منتظر خدمات بمانند .

یکی از پرستاران بخش مردان که دو سال سابقه کار پرستاری دارد در گفت‌وگو با ایسنا، ‌گفت: یکی از مشکلات قشر پرستاران کمبود نیروی پرستار نسبت به حجم بیماران در بیمارستان‌ها که موجب بالا رفتن حجم کاری پرستاران می‌شود .

مهدی رضایی با اشاره به اینکه درآمد پرستاران در کشور ما فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، افزود: با توجه به فرسایش بسیار زیاد و سختی‌های احساسی و روحی که شغل پرستاری دارد از مسئولین می‌خواهیم برای اوقات فراغت و تقویت روحیه پرستاران تمهیداتی را بیندیشند .

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ازلحاظ آموزشی در حق کارکنان بیمارستان‌های خصوصی نسبت به بیمارستان‌های دولتی اجحاف می‌کند، افزود: از مسئولین می‌خواهیم آموزش‌هایی را که برای کارکنان بیمارستان‌های دولتی در نظر می‌گیرند، برای بیمارستان‌های خصوصی هم برگزار کنند تا ما هم در جریان آخرین متدهای پرستاری قرار بگیریم‌ .

سرپرستار بخش اورژانس که 8سال سابقه کار دارد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: علاوه بر سختی‌های چرخش شیفت‌ها، پرستاران به دلیل اینکه جبهه اول مواجهه با بیماران هستند مخاطرات شغلی و روحی بسیاری دارند .

مرادی با اشاره به اینکه بیماران و همراهانشان به دلیل دردی که دارند انتظار دارند در اولین فرصت ممکن بهترین درمان به آن‌ها اختصاص داد شود، اضافه کرد: امیدوارم مردم در برابر این خواسته به‌حق به‌طور متقابل احترام پرستاران را نگه‌دارند و مطمئن باشند که کادر درمان بیماران را مثل عزیزان و نزدیکان خود می‌دانند و به همان اندازه دلسوزشان هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند .

وی ضمن درخواست از مسئولین در خصوص تعجیل در رسیدگی به وضعیت کارانه‌ها و تعرفه‌های پرستاری که تا مجلس شورای اسلامی هم پیش رفته است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با حل این مشکل گوشه‌ای از زحمات و سختی‌های پرستاران لااقل ازلحاظ مالی جبران شود .

مرادی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخواست کرد که در برنامه‌های آموزشی مدون خود بیمارستان‌های خصوصی را هم دخیل بدانند، افزود: این مسئله بسیار مهم و تأثیرگذار در افزایش و به‌روزرسانی اطلاعات پرستاران است و موجب افزایش کیفیت ارائه خدماتشان می‌شود .

یکی از بیماران بستری در بخش سی‌سی و در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پرستاران زحمات بسیار زیادی می‌کشند و حق و جایگاهشان خیلی بالاتر ازآنچه می‌نماید، است‌ .

وی ادامه داد: شغل پرستاری شغل مهمی است و از مسئولین خواهشمندم به پرستاران اهمیت واقعی دهند و تنها به‌روزهای پرستار و تقدیر و تشکری نمادین بسنده نکنند تا موجب دلگرمی و به دنبال آن افزایش  کیفیت کارشان شو .

یکی از بیماران بستری در بخش زنان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از روزی که در این بیمارستان بستری شده‌ام پرستاران نهایت لطف و محبتشان را برایمان گذاشتند .

وی برخورد و رفتار پرستاران این بیمارستان را بسیار خوب دانست و افزود: روز پرستار را به‌تمامی پرستاران تبریک می‌گویم و امیدوارم همه آن‌ها همچون حضرت زینب (س) پرستاران واقعی باشند .

یکی از همراهان بیماران این بیمارستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک روز پرستار اظهار کرد: از زحمات شبانه‌روزی تمامی پرستاران به‌خصوص پرستاران هرمزگان که استانی محروم ازلحاظ بهداشت و درمان ‌است و با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم‌ .

به گزارش ایسنا، علیرغم هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مسئولین بیمارستان کودکان با خبرنگاران ایسنا که برای تهیه گزارش از بخش کودکان سرطانی و مراسم تجلیل از پرستاران این بیمارستان رفته بودند، حاضر به همکاری نشدند .

  گزارش از لیدا رضایی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha