• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97012106859
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس حوزه هنری استان همدان:

شهید آوینی باید الگوی همه هنرمندان باشد

شهید آوینی باید الگوی همه هنرمندان باشد

ایسنا/همدان رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه همه ما و هنرمندان باید از شهید «سیدمرتضی آوینی» الگو بگیریم، گفت: شهید آوینی، شهید و هنرمند شاخص انقلاب است.

به گزارش ایسنا، سیدباقر حسینی سه‌شنبه 21 فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان شهید آوینی است که به‌ این مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است بنابراین به مناسبت این ایام حوزه هنری استان همدان به مدت یک هفته اجرای برنامه‌های هنری را در برنامه کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه همه ما و هنرمندان باید از شهید مرتضی آوینی الگو بگیریم، گفت: شهید آوینی، شهید و هنرمند شاخص انقلاب است. این شهید بزرگوار در دوره حیات خود نیز با قلم و هنر خود و حتی به‌صورت شعر و فیلم مستند و با حضور خود در صحنه‌های جنگ نشان داد که در عمل یک هنرمند واقعی است.

حسینی افزود: شهید آوینی در عرصه اندیشه و تفکر اهل مطالعه بود، منتقدی قوی و در کار اجرایی وارد شد و از دستاندرکاران جشنواره فجر بود و بسیار تلاش کرد.

وی گفت: شهید آوینی الگوی خوبی برای هنرمندان است چرا که خود به کمال رسیده بود و با شهادت نشان داد که در عمل مرد این راه است.

رئیس حوزه هنری استان همدان یادآور شد: هنرمندان نیز می‌توانند الگوی خوبی از این عزیز بگیرند و در عرصه خلق آثار  هنری آنچه که شایسته و مفید حال جامعه اسلامی ما است، وارد شوند.

افزایش استقبال از سینما در گرو ایجاد پردیس سینمایی

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان نیز گفت: اگر در ایجاد پردیس‌های سینمایی موفق عمل کنیم می‌توانیم تعداد فیلم‌ها و استقبال از سینماها را افزایش دهیم.

تیمورآقا محمدی اظهار کرد: هفته هنر جشنی برای هنرمندان است و امکانی را فراهم می‌سازد تا حوزه هنری فعالیت‌ها و ماهیت خود را به خوبی معرفی کند تا هنرمندان و جامعه عموم از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه صداقت و تعهد به حقیقت از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی است که مورد قبول تمام انسان‌های آزاده جهان است، تصریح کرد: امسال برنامه چهره شاخص را به علت عدم موافقت هنرمند نداریم اما انتخاب چهره همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری 18 برنامه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان پیش‌بینی شده است، افزود: دیدار با امام جمعه همدان، رونمایی از تولیدات، تقدیر از فعالان این عرصه، دیدار با خانواده شهیدان محمد و علیرضا ترکمن، برگزاری اختتامیه جشن سالانه ادبی، کارگاه تخصصی شعر انقلاب با حضور سعید بیابانکی، نشست با هنرمندان تجسمی، اختتامیه مسابقه و نمایشگاه عکس پرچم من، نمایش خیابانی پوتین‌هایت را دربیار 22 و 23 فروردین در ملایر، نمایش و تحلیل فیلم به وقت شام در روز 23 فروردین و اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه به حوزه هنری از برنامه‌های این هفته است.

وی اظهار کرد: درحوزه فیلم 4 اثر در دست تولید است که شامل پویانمایی «آخرین ماهی»، مستند «به روایت یک سرباز» در مورد زندگی باقر سیلواری به کارگردانی احسان صدیقی، مستند درباره عکاسی همدان با نام «روزهای خاکستری» و مستند «شهری در زیرزمین» اثر میلاد مستقیمی است.

آقامحمدی ادامه داد: در بخش موسیقی پنج آلبوم در مراحل نهایی تولید قرار دارد که «بهار جان» موسیقی ترکی قادر شهسواری، «صدای خیس باران» موسیقی نوجوان با آهنگسازی میرکمال مدنی، «آکاپلا» موسیقی بدون ساز با آهنگسازی سیاوش شیرانیان، موسیقی سنتی با آهنگسازی پویان بیگلر، آلبوم تکنوازان جوان‌سازهای ایرانی را دربردارد ضمن اینکه کتاب موسیقی «دیوارها» و «چهارنای» تألیف منصور زندی نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با بیان اینکه در حوزه تاریخ شفاهی 5 عنوان کتاب در حال آماده‌سازی است، اعلام کرد: فاخرترین آن گردآوری دایرة‌المعارف انقلاب و دفاع مقدس در دو جلد و در صفحات گلاسه است که توسط تیمی خبره و آگاه همچون محسن صیفی‌کار، سیدعلی مساوات و به سفارش حوزه هنری تهیه می‌شود.

وی گفت: دیگر آثار در دست تولید در حوزه تاریخ شفاهی شامل «قمیش» نوشته صادق عادلیان، کتاب خاطرات مرتضی فضلعلی نوشته حسین راد، «هما» خاطرات همسر شهید امیدی تألیف جمشید طالبی، «دما شال» خاطرات ماشااله حرمتی تألیف مهین سماواتی، بررسی عناصر روایی خاطره‌نویسی در 5 اثر ملی، «انقلاب اسلامی در نهاوند» خاطرات شهید حیدری و انقلاب اسلامی در ملایر است.

آقامحمدی با بیان اینکه رویکرد امسال حوزه هنری تولیدات و فعالیت‌های حوزه پیرامون تاریخ و هنر استان است، افزود: در مجموع 11 کتاب در حوزه هنری همدان در حال تدوین و انتشار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 97 تعداد 30 اثر در حوزه هنری همدان تولید می‌شود که شامل پنج کتاب داستان کودک، دو کتاب شعر کودک، یک کتاب شعر بزرگسال، یک رمان، سه اثر پژوهش، یک موشن گرافیک، دو نقاشی دیواری، پنج اثر نمایشی، سه آلبوم موسیقی و هفت فیلم است.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان در پایان اظهار کرد: حوزه هنری همدان از همه هنرمندان و علاقمندان به برنامه‌های فرهنگی و هنری برای شرکت در این برنامه‌ها دعوت به عمل می‌آورد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha