• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97012709732
  • منبع : نمایندگی ایلام

رقابت 50 هنرمند از 16 استان در جشنواره ملی موسیقی «سورناوا»

رقابت 50 هنرمند از 16 استان در جشنواره ملی موسیقی «سورناوا»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان جشنواره ملی موسیقی «سورناوا» 264 اثر از هنرمندان 20 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: پس از داوری آثار دریافتی، تعداد 50 هنرمند از 16 استان کشور برای حضور و رقابت در جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، «عمران خودآموز» در آیین گشایش نخستین جشنواره ملی موسیقی «سورناوا» در دره‌شهر اظهار کرد: بسیار خوشحالم که استان ایلام جایگاه پیشین خود را در زمینه موسیقی و توجه به شادیانه‌های اقوام ایرانی بازیافته و افتخار میزبانی جشنواره ملی سورناوا را از آن خود کرده است .

وی استان‌های شرکت کننده در این جشنواره را آذربایجان‌شرقی، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان اعلام و اضافه کرد: بی گمان جشنواره سورناوا هدفی جز شادی، نشاط، اتحاد و بازگشت به اصالت فرهنگی اقوام ایرانی دنبال نمی‌کند، چه زیباست که ایلام چهار فصل، با تنوع قومی و فرهنگی بر روی هنرمندان و هنرنوازان جای جای ایران زمین، آغوش مهر گشوده و آوای رسای وحدت و همدلی را از درازنای تاریخ در نای سرنا به گوش معاصران و آیندگان رسانده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در تشریح اهداف برپایی این جشنواره گفت: حفظ و اشاعه موسیقی فاخر نواحی اقوام‌ ایرانی در نای سورنا، ایجاد فرهنگ همدلی و اتحاد و همبستگی اقوام ایرانی، تعامل فرهنگی بین هنرمندان کشور با هنرمندان استان، معرفی پیشنه غنی فرهنگی هنری استان ایلام و ایجاد بستر مناسب برای معرفی فرهنگ و هنر موسیقی استان را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

خودآمور ادامه داد: برگزاری باشکوه این جشنواره و تداوم آن در سطح ملی و بین‌المللی فرصتی مغتنم است تا فرهنگ اصیل ملی و خرده فرهنگ‌های محلی ثبت و ضبط و احیا شوند و آیندگان نیز میراث‌دار هنر ریشه‌دار پیشینیان خود باشند .

در پایان برای همه تلاشگران عرصه هنر و حامیان این رویداد بکر و بی بدیل به ویژه معاونت امور هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و شعبه ایلام، همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرستان دره‌شهر و دبیران و داوران فرهیخته این جشنواره وزین آرزوی سلامتی و سربلندی دارم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha