• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97020100156
  • منبع : نمایندگی زنجان

نحیف‌تر شدن صنایع ؛ ماحصل سیاست‌های نامطلوب داخلی

نحیف‌تر شدن صنایع ؛ ماحصل سیاست‌های نامطلوب داخلی

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سیاست‌های نامطلوب داخلی سبب نحیف‌ترر و کوچک‌تر شدن صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در سال جدید، اظهار کرد: تعامل و همراهی دو بخش خصوصی و دولت در هر حوزه‌ای همچنان در مرکز توجه قرار دارد چرا که این مهم گره‌گشای بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی اقتصادی خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان نبض اقتصاد کشور با ترسیم نقشه راه توسعه تولید با کیفیت، بهبود صادرات و واردات و جذب سرمایه‌های خارجی در راستای دگرگونی و گسترش دامنه‌های اقتصاد کشور تلاش می‌کند ولی با این تفاسیر، این تفکرات و مطالبات دولتی است که می‌تواند ضمن هدایت صحیح، تسریع در فرآیندها را نیز به ارمغان آورد و به طور کلی تا این دو بخش در یک جهت و دوش به دوش گام برندارند، امیدی برای دستیابی به اهداف بهبود اقتصاد کشور نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی و سیاسی در سطح کشور و بین‌الملل، افزود: بی‌شک تنش‌های موجود در بازار ارز، مشکلات سیاسی موجود در منطقه و تشدید تحریم‌های بی‌رحمانه ، فضای کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد ولی پیش از این مشکلات، چرخه اقتصاد کشور با سیاست‌های نامطلوب داخلی دچار بحران و تحریم شده که ماحصل آن محدودیت و نحیف‌تر شدن صنایع کوچک و متوسط است.

جمیلی با تاکید بر اینکه بایستی از تکرار سیاست‌های غلط گذشته جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی زنجان همچنان با امور مالیاتی به جهت قوانین بازدارنده درگیر بوده و مشکلات خاص خود را تجربه می‌کند و از جمله مسائلی که بسیاری از مودیان مالیاتی از آن بی‌خبر هستند و سازمان امور مالیاتی در اجرای صحیح آن کوتاهی می‌کند، بند 3 ماده 244 مرجع رسیدگی به همه اختلاف‌های مالیاتی است که اتاق زنجان نیز به منظور آگاه‌سازی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در سال جاری برنامه‌هایی در غالب جلسات وهمایش‌های تخصصی و عمومی تدوین کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری همواره از رویکردهای مهم اتاق است، یادآور شد: اتاق بازرگانی علاقه‌مند به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در زنجان   است و همچنین   سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسئولان نیز راه‌اندازی می‌شود به طوری که این سامانه، پیگیری و تحقق گفته‌ها و وعده‌های مسئولان را به سهولت در اختیار عموم قرار خواهد داد.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha