• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97020402291
  • منبع : روابط عمومی برنامه

مردان سیاسی که به جشنواره‌ی جهانی فجر آمدند

مردان سیاسی که به جشنواره‌ی جهانی فجر آمدند

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح،وزیر آموزش و پرورش و مشاور رییس جمهور از جمله مردان سیاسی بودند که در پنجمین روز جشنواره‌ی جهانی فجر در «چارسو» حاضر شدند.

سردار سرتیپ ابوالفضل شکاری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو، از تاثیرات فرهنگی این رویداد صحبت کرد.

به گزارش ایسنا طبق گزارش رسیده، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بازدید از محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: دیپلماسی فرهنگی دقیقا همین چیزی است که در جشنواره جهانی فجر شاهدش هستیم و  الحمدالله استقبال خوبی هم صورت گرفته و با توجه به گزارش هایی که دوستان داده‌اند کارهای ارزشمندی انجام شده است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به جنگ نرمی که در حال حاضر در جریان است، گفت: ما درگیر جنگ فرهنگی هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند تفکرات خودشان را بر فرهنگ ما غالب کنند و ما هم باید تلاش کنیم انقلاب اسلامی را که فرهنگ دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان است، محقق کنیم.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر در جهت تقویت جبهه و تفکر انقلاب اسلامی بسیار موثر است، توضیح داد: این رویداد باید تقویت و تعمیق شود و گسترش پیدا کند. مشارکت کشورها در جشنواره جهانی فیلم فجر امسال بسیار خوب بوده و این گویای کیفیت بالای این جشنواره است. البته نباید به این اکتفا کرد و کیفیت خوب جشنواره امسال، رسالت ما نسبت به توسعه و تعمیق را سنگین‌تر می‌کند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به بخش‌ «زیتون‌های زخمی» که مربوط به تحولات کشورهای منطقه است، گفت: این بخش برای مردم و فعالان فرهنگی روحیه بخش است و مقاوت مردم این منطقه برابر هجوم نا جوانمردانه‌ای که مقابل آن‌ها صورت گرفته، افزایش می‌دهد. علاوه بر این مردم جبهه مقاومت را به نظام جمهوری اسلامی امیدوار می‌کند و آن‌ها نظام جمهوری اسلامی را پشتوانه‌ خود می‌دانند. در نهایت همه این‌ها باعث تضعف جبهه دشمن می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد/ لزوم افزایش مشارکت دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از محل برگزاری جشنواره بازدید کرد و به تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» نشست.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم بعدازظهر دوشنبه 3 اردیبهشت از پردیس سینمایی چارسو بازدید کرد.

او ضمن دیدار با رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر و رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره به تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی نشست.

بطحایی پس از تماشای فیلم، درباره «زنگ هفتم» که یکی از برنامههای جانبی جشنواره جهانی فیلم فجر است و ویژه دانش آموزان تهرانی برگزار میشود، گفت: این برنامه با همکاری مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر شکل گرفت و فیلمهایی از جشنواره که در حوزه کودک و نوجوان هستند در 10 پردیس و سینما برای دانش آموزان مقطع دبستان تا دبیرستان اکران میشوند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف نظام آموزش و پرورش ما جدا بودن مدارس از اتفاقاتی است که در درون جامعه اتفاق میافتند؛ اتفاقاتی که بچههای ما به دلیل شرکت نکردن در آنها نمیتوانند مهارتهای لازم فرهنگی و اجتماعی را کسب یا به حد کفایت تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تاثیرات برنامه «زنگ هفتم» گفت: برگزاری چنین برنامههایی می تواند فرصتی ایجاد کند تا بچهها در جایی بیرون از محیط مدرسه در معرض اهداف و نیازهای جدیدتر و بیشتری قرار بگیرند. از طرف دیگر تماشای فیلمهایی متناسب با سن و اصول روانشناسی به آنها کمک خواهد کرد تا آموزشهای متفاوتتری ببینند.

بطحایی ادامه داد: به صورت معمول محیط های اجتماعی، خانواده و... فرصتهایی برای یادگیری دانش آموزان هستند و میتواند به بالا بردن مهارتهای شناختی آنها کمک کند، به ذهن بچهها تفکر و انسجام دهد، حس زیبایی شناختی آنها را تقویت کند، تمرکزشان را افزایش دهد و استعدادهایشان را گسترش دهد.

او در پایان با اشاره به این که در طول یکی دو روز گذشته حدود بیست هزار دانش آموز در این برنامه شرکت کردهاند، گفت: برای من که وزیر سیزده میلیون دانش آموز هستم این رقم آنچنان زیاد نیست و امیدوارم در سال های آینده بتوانیم دانش آموزان بیشتری را در این برنامه شرکت دهیم.

راه‌اندازی جشنواره جهانی فیلم فجر کار بزرگی است که از دولت یازدهم شروع شد

حسام الدین آشنا در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره را باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران دانست.

مشاور رییس جمهوری دوشنبه 3 اردیبهشت در پردیس چارسو حضور یافت و از این رویداد بین المللی سینمایی بازدید کرد.

او با اشاره به حمایت دولت از سینما و سینماگران بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار بزرگی را از زمان فعالیت دولت یازدهم آغاز کرده و امکانی فراهم شده که بخش جهانی جشنواره فیلم فجر به طور مستقل برگزار شود و بر بخش بین الملل متمرکز باشیم. اکنون در شروع راه هستیم و انشاء الله شکوفایی این حوزه را در آینده بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران می شود.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درباره نقش سینما در شکل گیری و توسعه دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: برای مثال فیلم «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی زمینه مشترکی میان سینمای ایران و هند ایجاد کرده است. ضمن این که رییس جمهوری در دیدار اخیر خود با نخست وزیر هند درباره همکاری میان سینمای دو کشور صحبت کرد و این فیلم نیز مصداق شکل گیری همین تعامل مشترک است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha