• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97021709231
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ اردیبهشت بخوانید؛

تاکید رییس جمهور بر اعتماد به مردم/جزییاتی از انتخابات عراق/هشدار به برهم زنندگان برجام و...

تاکید رییس جمهور بر اعتماد به مردم/جزییاتی از انتخابات عراق/هشدار به برهم زنندگان برجام و...

آغاز بهره‌برداری رسمی از طرح اتصال خطوط یک و ۲ مترو مشهد، آیا دولت تنها باید به اقتصاد بپردازد؟، تاکید روحانی بر اعتماد به مردم، برجام؛ آمریکا و گزینه‌های ایران، جزئیات برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ۹ استان ایران، برگزاری ششمین جلسه دادگاه متهمان پرونده عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام راحل و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت خوزستان در حوزه دفاع و امنیت مناسب است گفت: براساس گزارش‌ها و بررسی‌ها، مساله حادی در استان وجود ندارد و در ابعاد مسوولیت نیروهای مسلح در حوزه دفاع و امنیت، وضعیت مناسب است.

آیا دولت تنها باید به اقتصاد بپردازد؟

اخیرا هرچه می‌گوید سیل انتقادات از هر سو به طرفش سرازیر می‌شود. حسن روحانی و دولتش این روزها رکورد مورد نقد قرار گرفتن را در دست دارند. رییس‌جمهور و دولت‌مردانش درباره هر موضوعی اظهار نظر می‌کنند عده‌ای تنها به یک موضوع می‌پردازند؛ معیشت.

در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی امروز همچنین با حضور رییس جمهور طرح اتصال خطوط یک و ۲ مترو مشهد، به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در مراسمی بصورت ویدئو کنفرانس، ۳۰طرح و پروژه زیربنایی و توسعه ای با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان در استان خراسان رضوی افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه‌ها را صادر شد.

روحانی در جلسه شورای اداری، توسعه و برگزیدگان استان خراسان رضوی نیز هدف دولت از برجام را رفع ظلم هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی دولتهای آمریکا محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر؛ در غیر اینصورت تصمیم خود را خواهیم گرفت. وی  در ادامه افزود: اعتماد به مردمی کنیم که انقلاب و جنگ را اداره کردند.مطمئناً زور و اجبار ما را به جایی نمی‌رساند و نیازی هم به آن نیست بلکه ما باید واقعیات را به مردم بگوییم.

علی بختیار، عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در زمینه ارائه تسهیلات بانکی موثر به تولیدکنندگان با تاکید بر این‌که «تولیدکننده بدون وجود نظام بانکی شفاف و حامی نمی‌تواند موفق باشد» گفت: حل مشکل بانکی به این مجلس نخواهد رسید. وی در بخشی از مصاحبه اش گفت که بانک مرکزی به مجلس پاسخگو نیست و همچنین وجود 3 فراکسیون را از دلایل ناکارآمدی مجلس دانست.

احمد توکلی نیز درنامه ای خطاب به نمایندگان مجلس چنین نوشت که انتشار شفاف محاکمات مفاسد اقتصادی، نه مصلحت بلکه ضرورت است.

برجام؛ آمریکا و گزینه‌های ایران

معاون وزیر دفاع در دولت اصلاحات در یادداشتی به بررسی تصمیمات احتمالی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در هفته جاری بر سر برجام و به طور متقابل واکنش‌های احتمالی ایران و در نهایت راهکارها و پیشنهادهایی در جهت اختلاف‌نظرها میان ایران، آمریکا و پنج کشور دیگر عضو ۱+۵ بر سر توافق هسته‌ای پرداخت.

در همین ارتباط سفیر انگلیس در آمریکا  با ابراز امیدواری برای حفظ برجام، با بیان اینکه دولت ترامپ هنوز تصمیم نهایی درباره برجام را نگرفته است، گفت: امیدواریم بتوانیم نگرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای را برطرف کنیم. همچنین وزیرامورخارجه انگلیس در یادداشتی با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام یک اشتباه خواهد بود، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا توافق هسته‌ای را نابود نکند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه با خروج آمریکا از برجام،تصمیمات غیرقابل تصور می‌گیریم، تاکید کرد: برجام ویژگی‌های خود را دارد و یک توافق چندجانبه و بین‌المللی است و خروج از برجام به سادگی امکان‌پذیر نیست.

در همین راستا نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از احتمال برگزاری نشست مشترک فراکسیون‌های مجلس درباره آینده برجام خبر داد و اظهار کرد: فراکسیون‌های ولایی، امید و مستقلین به دنبال برگزار ی نشست مشترکی برای آینده برجام هستند چون این موضوع مربوط به منافع ملی کشور است و باید فارغ از مسائل سیاسی به آن نگاه شود.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور کشورهای حاشیه خزر در دیدار با رییس سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: تسریع در راه‌اندازی نوستراک (کریدور شمال - جنوب) در دستور کار ما قرار دارد.

همچنین رییس ستاد انتخابات عراق در ایران جزئیاتی از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ۹ استان ایران را اعلام کرد و گفت: با موافقت مقامات امنیتی تهران و همچنین با همکاری سفارت عراق در ایران، تدابیر لازم اندیشیده شده است که در ۹ استان از جمله تهران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، ایلام، اصفهان، یزد، کرمانشاه و آذربایجان غربی انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در ایران برگزار شود.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نیز ایران را به دست داشتن ایران در حملات جدید موشکی انصارالله یمن علیه عربستان متهم کرد.

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در جلسه امروز دادگاه قاضی صلواتی با اشاره به مواد ۳۵۲، ۳۵۳ و ۳۵۴ قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر رعایت نظم جلسه دادگاه خطاب به متهم ردیف پنجم از او خواست در محل حاضر شده و خود را معرفی و دفاعیات خود را بیان کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha