• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97022614487
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اختصاص 7 میلیارد تومان برای فوتبال سیستان و بلوچستان

اختصاص 7 میلیارد تومان برای فوتبال سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های ناتمام زیادی در استان وجود دارد که برای تکمیل آن اعتبار خاصی به استان تعلق گرفت و بعد از فارس بیشترین میزان اعتبار را سیستان و بلوچستان دریافت کرد اما با این وجود فوتبال در همه نقاط استان مشکل دارد.

‌به گزارش ایسنا- ‌محمود رضا امیاری در جلسه مجمع سالیانه فوتبال استان که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور برگزار شد، افزود: در استان، فوتبال ورزش اول است و طرفدران زیادی دارد، این مهم ضرورت رفع کمبودهای آن را بیشتر می‌کند، به همین دلیل از مجموع 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان، هفت میلیارد تومان به فوتبال اختصاص یافت.

امیاری بیان کرد: 100 زمین ورزشی در استان وجود دارد که اغلب آن در روستاها واقع است زیرا بیش از 50 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و در این مناطق استعداهای نهفته فراوانی وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از پروژه‌های عمرانی استان دو طرح ملی در میرجاوه و نیکشهر وجود دارد که پروژه نیکشهر 80 درصد پیشرفت دارد و تیر‌ماه امسال قابل بهره برداری خواهد بود اما برنامه ریزی شد تا در هفته دولت افتتاح شود و طرح میرجاوه نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، زیرساخت‌های پروژه ورزشی سراوان نیز امسال جانمایی می‌شود‌.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این مشکلات کمبود فضاهای ورزشی است که استادیوم چابهار، کنارک، قصرقند، سراوان، خاش و زهک در اولویت قرار گرفت و نصب زیرساخت‌های استادیوم کنارک و چابهار در دست انجام است که در هفته دولت پس از نصب چمن مصنوعی به بهره برداری می‌رسد، چمن مصنوعی ورزشگاه خاش هم خریداری شد و بعد از مشخص شدن پیمانکار به زودی نصب می‌شود‌.

وی افزود: سهم اغلب استان ها  از درآمد مالیات بر ارزش افزوده 54 درصد در نظر گرفته شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت سیستان و بلوچستان این منطقه سهم 62 درصدی گرفت و با این میزان اعتبار 52 زمین چمن با مشارکت مردم منطقه در استان راه‌اندازی و 34 زمین دیگر هم به مناقصه گذاشته شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha