• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97032210281
  • خبرنگار : 71583

حسن معجونی از اجرای جدیدش گفت / بچه‌های سینما در تئاتر

حسن معجونی از اجرای جدیدش گفت / بچه‌های سینما در تئاتر

حسن معجونی با "فوق‌العاده" دانستن متن جدیدی که قصد دارد روی صحنه ببرد، گفت: «فلیک» روایتی است با جزئیات گوناگون از یک سینما که با مقابل هم قرار گرفتن صندلی‌های سینما و تئاتر فضای جالبی را ایجاد کرده است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره نمایش جدید خود بیان کرد: تئاتر «فِلیک» اثر «آنی بیکر» و ترجمه بهرنگ رجبی است و قرار است که از نیمه‌های تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود.

این کارگردان با معرفی بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند، گفت: نوید محمد زاده، ستاره پسیانی، حسین حسینیان و برنا انصاری چهار بازیگری هستند که در این کار حضور دارند. دو نفر از بازیگرانی که در این نمایش حضور دارند از گروه تئاتری خودم (لیو) هستند و نوید محمدزاده هم برای دومین بار است که پس از «ستوان اینیشمور» با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

او درباره انتخاب این نمایش‌نامه و همچنین کارگردانی آن گفت: «فلیک» یکی از متن‌هایی است که آن را بسیار دوست دارم و به نظرم فوق‌العاده است. این اثر در سال ۲۰۱۴ نوشته شده و تاکنون جوایز فراوانی هم از جمله پولیتزر گرفته است.

معجونی با اشاره به اینکه "کار کردن در سالن‌های خصوصی و دولتی برایم یکسان است" اظهار کرد: اکنون تمام شرایط سالن‌های خصوصی و دولتی مانند هم است. زمانی بود که تماشاخانه ایرانشهر به مدت یک سال برچسب‌هایش را برداشته بود اما اکنون آن را برگردانده است و با سالن‌های دولتی فرق ندارد، این را به این جهت گفتم که قرار بود در ابتدا این کار را در ایرانشهر اجرا کنیم اما در آن سالن، یک کار دیگر هم همزمان با نمایش ما اجرا داشت. بنابراین به خاطر شرایط دکور بندی این نمایش، ما نمی‌توانستیم نمایش‌مان را در آن سالن اجرا کنیم و شهرزاد این امکان را برای ما فراهم کرده است که در یک سالن فقط نمایش من اجرا شود.

او ادامه داد: دکور این نمایش مانند یک سینما است و کاراکترهای این نمایش بچه‌های سینما هستند مثل کسانی که بلیت صادر می‌کنند یا نظافت می‌کنند یا در اتاق کنترل فعالیت دارند. در حقیقت ماجرای این نمایش در یک سینما رقم می‌خورد و جرئیات زیادی دارد. همچنین صندلی‌های تئاتر روبرو صندلی‌های سینما قرار گرفته‌اند و فضای جالبی را به وجود آورده است.

این کارگردان در پایان درباره کار کردن با بازیگرانی چون نوید محمدزاده که در سینما هم شناخته شده و تجربه زیادی پیدا کرده است، گفت: وقتی اولین بار با نوید محمدزاده در پروژه‌ای تئاتری همکاری کردیم تازه وارد سینما شده بود و من چون همان ذهنیت تئاتری را از او دارم، از منظر سینمایی به این بازیگر نگاه نمی‌کنم. شاید بازیگران، تفاوتی در مدیوم نداشته باشند ولی اگر دنبال بازی‌های ظریف باشیم ممکن است در سینمایی‌ها هم پیدا شود. با این حال به نظر من بازیگران به صورت فردی با هم متفاوت هستند و نه از لحاظ مدیوم‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند و من که در حال کار کردن با آن‌ها هستم باید این تفاوت‌ها را متوجه باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha