• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۷ / ۰۴:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97042011311
  • خبرنگار : 71574

بازدید رییس فرهنگسرای رسانه از ایسنا

بازدید رییس فرهنگسرای رسانه از ایسنا

رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی از خبرگزاری دانشجویان ایران بازدید و با مدیرعامل ایسنا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد اسماعیلی که از اردیبهشت سال جاری مسوولیت فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی را عهده‌دار شده است، در این دیدار با اشاره به مجموعه برنامه‌های این فرهنگسرا برای سال جاری گفت: سلسله نشست‌هایی با عنوان «۴۰ سال تجربه رسانه‌ای انقلاب اسلامی» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. هدف از این نشست‌ها نقد و بررسی منصفانه و عالمانه‌ای از عملکرد انواع رسانه‌ها و تجربیاتی است که در این سال‌ها اندوخته شده است. 

وی ادامه داد: در تلاش هستیم از مدیران گذشته و حال رسانه‌ها و همچنین استادان علوم ارتباطات دعوت کنیم در این نشست‌ها به موضوعاتی که امروزه رسانه‌ها با ان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند بپردازند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر خبرگزاری دانشجویان ایران تمایل داشته باشد، یکی از نشست‌ها را به این خبرگزاری اختصاص خواهیم داد تا عملکرد این رسانه را با حضور استادان دانشگاه نقد و بررسی کنیم. البته باید تاکید کنم ما در این نشستها به دنبال حاشیه نیستیم و تنها بحث آکادمیک خواهیم داشت و حتی سعی خواهیم کرد رسانه‌های با گرایشات مختلف را نیز به این نشست‌ها دعوت کنیم.

رییس فرهنگسرای رسانه جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای را از دیگر طرح های این مجموعه در سال جاری عنوان کرد و گفت: کار دیگر فرهنگسرا فعالیت فرهنگی در جهت حمایت از کالای ایرانی است، به همین مناسبت یک جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای در دستور کار قرار دارد که در آن از فیلم‌های ارسالی توسط مردم استفاده خواهیم کرد و همکاری رسانه‌ها برای پوشش رسانه‌ای این رویداد و فضاسازی آن ما را در راستای نیل به هدف، یاری خواهد رساند.

اسماعیلی با اشاره به جشنواره «نیمه پر لیوان» خاطرنشان کرد: متاسفانه خبرهای بد ارزش خبری بالاتری دارد و ما هم عادت کرده‌ایم که با این نوع خبرها مواجه باشیم و این در حالی است که امروزه هزاران رویداد و خبر امیدوارکننده در کشور وجود دارد که تلاش می‌کنیم در این جشنواره از این رویدادها و نحوه انعکاس آن‌ها تقدیر کنیم و در واقع هدف اصلی این جشنواره توجه به «نیمه پر» لیوان است که به زودی جزییات آن از رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به امکانات ورزشی این فرهنگسرا برای اهالی رسانه، اظهار کرد: علاوه بر امکانات مختلف ورزشی، کارتی را به خبرنگاران اختصاص خواهیم داد تا بتوانند از مزایای ورزشی در برخی نقاط شهر استفاده کنند.

اسماعیلی درباره اهمیت ارتباط استادان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و همچنین دیگر رشته‌هایی نظیر مدیریت رسانه و مدیریت فرهنگی با رسانه‌ها گفت: وقتی ارتباط این اساتید با رسانه‌های مختلف کمرنگ شود، باعث می‌شود که در عرصه فرهنگ و تبادلات فرهنگی و همچنین ارتباط مفید و موثر رسانه‌ها با مخاطبان با اشکالات اساسی موجه شویم و نسبت به رقبای خود عقب بمانیم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مرز دانش ارتباطات یادآور شد: در واقع اساتید دانشگاه در محیط‌های علمی مشغول به فعالیت هستند و کمتر در محیط‌های رسانه‌ای و هیات تحریریه‌ها حضور پیدا می‌کنند و ما می‌خواهیم در فرهنگسرای رسانه حلقه وصلی را با رسانه‌ها  و اساتید دانشگاه داشته باشیم تا میان آن‌ها گپ و گفت و ارتباطی شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید، بختیار غلامی مدیر باشگاه فرهنگ و هنر فرهنگسرای رسانه و امیرعباس صادقی مدیر روابط عمومی فرهنگسرا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha