• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 97053015810
  • منبع : نمایندگی لرستان

‌یک محقق تحقیقات اقتصادی و اجتماعی:

اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال آنها تأثیر منفی داشته است

اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال آنها تأثیر منفی داشته است

ایسنا/لرستان ‌یک محقق تحقیقات اقتصادی و اجتماعی گفت: اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال و میزان درآمد آنها تأثیر منفی داشته است.

‌حمیدرضا کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: روند اسکان عشایر به شکل خودجوش طی دو دهه گذشته در استان نسبت به تمام کشور سرعت بالاتری داشته است.


وی اضافه کرد: موفقیت و پایداری طرح‌های اسکان در گروی توجه به شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه عشایری و ارتقای سطح آنها است.

کرمی بیان کرد: با توجه به برنامه‌های دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، برنامه‌های راهبردی برای ساماندهی کوچ و اسکان داوطلبانه عشایر با تأکید بر تجهیز و تقویت کانون‌های مستعد توسعه به منظور برخورداری از خدمات تولید، ارتقای کیفیت زندگی و به وجود آوردن تعادل زیست محیطی در زیست‌بوم‌های عشایری عملیاتی شد.

این محقق اقتصاد کشاورزی گفت: لرستان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب از دیرباز در زمینه دامپروری جایگاه بالایی داشته است و در عین حال، بالا بودن تراکم دام در مراتع استان و تخریب و فقیر شدن مراتع و سایر عوامل اقتصادی و اجتماعی دیگر سبب شد تا روند اسکان عشایر در استان از سرعت بالاتری برخوردار باشد.

وی دسترسی به خدمات ضروری و حمایت‌های مالی، ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب و زیربنایی به همراه مکان‌یابی مناسب محل استقرار عشایر را برای پایداری و موفقیت طرح‌های اسکان عشایر بااهمیت عنوان کرد.

کرمی تصریح کرد: اسکان عشایر بر میزان زمین زراعی، نرخ باسوادی، تعداد واحد دامی نوع شغل، سطح برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی و.... تأثیر مثبت و بر وضعیت اشتغال و میزان درآمد آنها تأثیر منفی داشته است، هر چند تأثیرات منفی عمدتاً مربوط به آن دسته از کسانی است که به طور خودجوش اسکان پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha