• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97063014693
  • خبرنگار : 71577

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

مدیر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه دانا با اشاره به گسترش شبکه فروش در برخی از اماکن عمومی گفت: اغلب این بازاریابی‌ها با وعده‌های غیرواقعی صورت می‌گیرد.

عزت‌الله حقیقی بروجنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بیمه دانا سه نسل بیمه‌ای را به اتمام رسانده‌ایم، اظهار کرد: در بیمه دانا بابت بیمه‌های سرمایه‌ای ماهیانه حدود ۱۰ میلیارد تومان پرداخت سرمایه داریم. در بیمه‌های عمر هر واریزی حساب و کتاب خودش را دارد و اینطور نیست که مشخص نباشد. پرداخت‌های بیمه‌ عمر در ذخایر بیمه‌ها کاملا منعکس می‌شود، به همین دلیل در بیمه دانا نرم‌افزاری را برای این مساله طراحی کرده‌ایم.

او با اشاره به گسترش مراکز فروش بیمه‌های عمر در اماکن عمومی مانند ورودی‌ متروها اظهار کرد: این مساله به گسترش قارچ‌گونه و غیرنظام‌مند شبکه فروش برخی بیمه‌ها برمی‌گردد. عمده این بازاریابی‌ها با وعده‌های غیرواقعی صورت می‌پذیرد که البته بیمه مرکزی به دنبال این است این شبکه‌ها را تا حدی ساماندهی کند.

حقیقی با بیان اینکه شهروندان نسبت به سازوکار بیمه‌های عمر آگاه‌تر از گذشته شده‌اند، گفت: بیمه مرکزی درباره فروش بیمه‌های عمر روی بحث جداول پیش‌بینی تاکید کرد؛ هرچند که این مسائل به طور کامل برطرف نشد. متاسفانه این فرایند بد گسترش شبکه فروش را یک شرکت بیمه‌ای پایه‌گذاری کرد و بقیه شرکت‌ها هم برای اینکه از قافله عقب نمانند آن را دنبال کردند. با این حال در حاضر و با صدور جداول بیمه‌های عمر، جداولی که وجود دارند بازخریدی هستند؛ یعنی حداقلی که بیمه‌گزاران می‌توانند دریافت کنند را مشخص می‌کند و درباره پیش‌بینی هم چیزی را نمی‌توانند اعلام کنند. در این شرایط فروشندگان بیمه تنها می‌توانند در مورد عملکرد پنج سال گذشته خود صحبت کنند که این مساله از بروز بسیاری از مسائل مانند پیشنهادهای اغواکننده جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا در برخی از اماکن عمومی شهر تهران مانند ورودی‌های مترو دفاتری با عنوان دفاتر فروش بیمه‌های عمر باز شده است که با ارائه پیشنهادهایی ارائه سودهای کلان به بیمه‌گزاران را وعده می‌دهند. غلامرضا سلیمانی، رئیس کل جدید بیمه مرکزی در نشست خبری خود در این رابطه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره رونق گرفتن فروش بیمه‌های عمر در مکان‌های عمومی مانند مترو و دادن وعده‌های اغواکننده و اینکه عکس‌العمل بیمه مرکزی در قبال این نوع بیمه‌ها چیست؟ گفته بود اولا هدف ما گسترش بیمه‌ها به‌طور کلی و مخصوصا بیمه‌های عمر است. با این حال همه بیمه‌هایی که در مکان‌های عمومی و در قالب های مختلف به فروش می‌رسند، توسط بیمه مرکزی رصد می‌شوند و حتی نرخ و نوع بیمه‌های به فروش رفته هم تحت نظارت بیمه مرکزی است. هرچند بهتر است که بیمه‌های عمر خود را زیر بار تعهدات بزرگ نبرند، چراکه در آینده خودشان به مشکل برمی‌خورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha