• دوشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97070201358
  • خبرنگار : 71577

تورم شهریورماه به ۱۱ درصد رسید

تورم شهریورماه به ۱۱ درصد رسید

طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ١.٦ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مطابق با آمارهای مرکز آمار ایران خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥.٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩.٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥.٧ درصد است؛ شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٦.٤ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٥.٠ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به شهریور ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٤.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٣ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٩.٤ درصد) ٦.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٥.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٦.١ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٨.٨ درصد) ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۱۹:۴۷

آمارتونم بدرد خودتون میخوره!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۲۰:۰۳

ما کارگران زیر دیپلم  شاغل در وزارت نفت که سابقه بالای بیش از بیست سال سابقه کار داریم چه گناهی کرده ایم که هیچ آیتمی نظیر کمک معیشت  و بسته رفاهی و هیچ امتیاز دیگری  شامل ما نمی شود چون ما زیر دیپلم هستیم باید توجهی به وضعیت معیشت ما نشود مگر نه اینکه تمام کارهای سخت را ما انجام می دهیم این انصاف و عدالت نیست که به به بهانه مدرک دیپلم در حق کارگر ساده اجحاف شود اخیرا به کارکنان مدت موقت وزارت نفت امتیازات ویژه معیشتی اختصاص داده شده ولی هیچ کمک اندکی به کارگران زیردیپلم شاغل در صنعت نفت نشده

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۲۰:۳۱

فکر کنم منظورش ۱۱۰ درصد بوده !!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۲۱:۱۵

سلام. سوال من از کسی که این متن را نوشته این است : اولاً فرمول ریاضی که با آن تورم محاسبه می‌شود چیست؟ دوماً در تابستان امسال قیمت میوه عمدتا دو تا سه برابر شده است، قیمت لبنیات و مرغ و ماهی و .. 50 درصد افزایش یافته است، قیمت خودرو که سر به فلک کشیده است در حالی که حقوق و دستمزد افزایشی پیدا نکرده است. پس چطور می شود که تورم 11 درصد است؟؟ با عقل سلیم مطابق نیست و هیچ کسی این طور اعداد و ارقام را قبول نمی‌کند.