• یکشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97070804289
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس:

‌چابهار با توسعه نامتوازن مواجه است

‌چابهار با توسعه نامتوازن مواجه است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل و نقلی چابهار و به‌ویژه تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان عزم جدی ملی می‌خواهد.

‌عبدالغفور ایرانژاد در گفت‌وگو با ایسنا-‌ اظهار کرد: متاسفانه ما در چابهار با یک توسعه نامتوازن از سوی وزارت راه مواجه‌ایم؛ باآنکه بندر چابهار با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آماده شده اما در سایر زیرساخت‌ها که تکمیل‌کننده بندر هستند و بندر نیاز مبرم به آن‌ها دارد، فاصله معنادار داریم و خیلی عقب هستیم‌.

وی افزود: بندر چابهار درحالی با ظرفیت 15 میلیون تخلیه و بارگیری در سال آماده شده که جاده‌های غیراستاندارد و فاقد شانه چابهار، اصلا استاندارد چنین بندر بین‌المللی را ندارند؛ توقع این بود که وزارت راه هم‌زمان با توسعه بندر به فکر توسعه جاده و راه آهن که تکمیل کننده آن‌ است، باشد.

نماینده چابهار با اشاره به روند ساخت راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: این راه آهن به‌دلیل حجم باری که قرار است از بندر چابهار صادر، وارد و ترانزیت شود؛ اقتصادی‌‌ترین راه ریلی ایران است و بندر چابهار بدون راه آهن به نظر کارشناسان اصلا رقابت‌پذیر نیست .

ایرانژاد ادامه داد: محور ریلی چابهار- زاهدان به‌ طول 610 کیلومتر از سال 89 آغاز شده اما به‌دلیل کمبود اعتبارات با وقفه‌ای سه‌ ساله رو به‌ رو شد و دوباره در سال 92 این‌بار توسط قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) شدت گرفت. قطعه دوم آن هم از زاهدان تا سرخس به‌تازگی در اواخر سال گذشته آغاز شده است‌.

وی بابیان اینکه راه آهن چابهار 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ گفت: تاکنون بنا به آمار شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی وزارت راه، هزار میلیاردتومان منابع به آن ترزیق شده و برای تکمیل آن هم 4 هزار میلیاردتومان اعتبار می‌خواهد البته برای تکمیل قطعه دوم هم سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در مجموع 7 هزار میلیاردتومان‌ می‌شود.

ایرانژاد با بیان اینکه توسعه متوازن زیرساخت‌های حمل و نقلی چابهار و به‌ویژه تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان عزم جدی ملی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم با اعتباراتی جاری طولانی‌ترین و اقتصادی‌ترین خط ریلی کشور تا 10 سال آینده هم به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha