• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97072212570
  • منبع : نمایندگی گیلان

بهره‌مندی 70 دانشجوی نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی گیلان

بهره‌مندی 70 دانشجوی نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این‌که 70 دانشجو نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی گیلان بهره‌مند می‌شوند، گفت: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دانشجویی به معلولین تحت پوشش سازمان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا،«محمدرضا پارسی» در مراسم گرامیداشت هفته جهانی نابینایان که در سالن یادگار امام رشت برگزار شد گفت: توانمندسازی معلولان در حوزه اشتغال، تأمین مسکن و استقلال و رفاه اجتماعی رویکرد مهم بهزیستی استان است.

وی با بیان این‌که در استان گیلان بالغ بر 40 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: از این تعداد 4000 نفر نابینا و کم‌بینا هستند. ارائه‌ی خدمات آموزشی، توانبخشی، تهیه لوازم آموزشی، عصای سفید و سایر لوازم مورد نیاز از جمله خدمات این اداره برای نابینایان است.

مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مراجعات پزشکی برای پیشگیری از اختلالات بینایی موثر است و سازمان بهزیستی بر همین اساس طرح تنبلی چشم را برای کودکان سنین ۳ تا ۵ سال انجام می‌دهد تا با مداخله به هنگام از معلولیت نابینایی و کم‌بینایی آن‌ها جلوگیری کند.

پارسی با بیان این‌که اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم این گروه از معلولان است، ادامه داد: قشر نابینای جامعه ما، از لحاظ هوش و استعداد در سطح مناسبی قرار دارند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون 70 دانشجو نابینا و کم‌بینا  از خدمات بهزیستی گیلان بهره‌مند می‌شوند، افزود: 4 دانشجو در مقطع دکترا تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دانشجویی به معلولین تحت پوشش سازمان پرداخت شده است.

پارسی با بیان این‌که مستمری‌بگیران بهزیستی گیلان افزایش یافته است، تصریح کرد: شمار مستمری‌بگیران بهزیستی گیلان به 16هزار نفر رسید.

«ولی داداشی» رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم آستارا در ادامه این مراسم به امکانات و تجهیزات برای معلولین در کشورهای توسعه‌یافته اشاره کرد و گفت: تجهیزاتی که در کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد در کشور ما وجود ندارد.

وی افزود: مشکلات معلولان بسیار زیاد است اما پیرامون مناسب‌سازی معابر و اماکن، وضعیت اشتغال و شیوه ارائه خدمات اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات معلولین باید مورد توجه قرار بگیرد تا این عزیزان دغدغه  معیشتی نداشته باشند.

وی یادآور شد: معلولان مانند افراد عادی حق زندگی دارند که باید از حقوق این افراد دفاع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha