• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97072614769
  • منبع : نمایندگی قم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اربعین حسینی یکی از شعائر دینی و نمادی از هویت اصیل اسلامی و شیعی است

اربعین حسینی یکی از شعائر دینی و نمادی از هویت اصیل اسلامی و شیعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمن درصدد جایگزینی هویت‌های جعلی و دروغین به جای هویت اصیل و حقیقی اسلامی است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا ظهر امروز در هم اندیشی زیارت اربعین،روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم عنوان کرد: هویت‌های اصیل دینی توسط نخبگان و مبلغان و پژوهشگران دینی باید در جامعه ترویج شود. دشمن درصدد جایگزینی هویت‌های جعلی و دروغین به جای هویت اصیل و حقیقی اسلامی است در حالی که باید از این هویت‌های اصیل صیانت کرد. اربعین حسینی یکی از شعائر دینی و نمادی از هویت اصیل اسلامی و شیعی است و در تکوین هویت جامعه ایرانی و اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند. متأسفانه جهان اسلام در دوران معاصر سیاست‌های هویتی جدیدی را دنبال می‌کرد که از اندیشه‌های مدرن و غربی الگو می‌گرفت و در آن اصالت دینی و اسلامی دیده نمی‌شد. با این نگرش رفته رفته جامعه تحت تاثیر الگوهای غربی قرار گرفت و غربی ها به راحتی هویت جدیدی را به کشورهای اسلامی تحمیل کردند. امروز همان هویت‌های جعلی بسیاری از ارزش‌های دینی و اسلامی و شیعی ما را نشانه گرفته است و باید مراقب تفرقه افکنی‌های دشمن در میان امت اسلامی باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد هویت ایرانی اسلامی را تبیین و ترویج کند.ما در طول هشت سال دفاع مقدس خود را در مقابل حکومت دیکتاوری صدام می‌دیدیم و هیچگاه در برابر ملت عراق نبوده‌ایم.

وی بیان کرد: اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند در وحدت و انسجام دو ملت ایران و عراق است تا به هویت‌های اصیل خود بازگردیم. آنچه هویت اسلامی را ممتاز می سازد پیوند خوردن هویت مهدوی و حسینی و مقاومت است و حضور در اربعین حسینی اصالت هویت اسلامی جوامع شیعی و اسلامی را به رخ جهان می‌کشاند و آن را معرفی می کند. مدیریت اجتماع عظیم اربعین نیز یک مدیریت الهی است و از عهده مدیریت و برنامه‌ریزی‌های معمولی خارج است. نباید تحت تاثیر تغییرات فرهنگی شویم و هویت اصیل خود را فراموش کنیم چرا که زمینه برای تحمیل هویت های جعلی از سوی دشمنان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha